یکشنبه 7 تیر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادسراي عمومي و انقلاب تهران : پلمپ شرکت هاي آي اس پي به فيلتر 40 درصد برنامه هاي مبتذل منجر شد، ايسنا

دفتر اينترنت دادسراي عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد كه اقدامات اخير دادسرا در جهت فيلترينگ و جلوگيري از انعكاس برنامه‌هاي مبتذل و الحادي نقش موثري داشته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دادسراي عمومي و انقلاب تهران طي گزارشي به نقل از دفتر اينترنت اين نهاد در نشريه‌ي داخلي خود آورده است: «از آخرين آمار مراكز اينترنتي كه از سوي وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات ارايه شده است، تعداد 28 مركز ICP و 656 مركز ISP در سطح كشور است كه در خصوص كنترل جرايم اينترنتي حول سه محور سياستگذاري و برنامه‌ريزي لازم انجام پذيرفت. اين سه محور شامل مراكز اينترنتي غيرمجاز، مراكز اينترنتي مجاز كه از فيلترينگ استفاده نكرده‌اند و كاربران اينترنت با فعاليت‌هاي غيرمجاز است.

از سال 1383 با هماهنگي و همكاري تنگاتنگ وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات با دادسراي عمومي و انقلاب تهران، برخورد با مراكز اينترنتي غيرمجاز و متخلف در دادسراي ناحيه 21 تهران (ارشاد) و با همكاري دفتر اينترنت دادسرا آغاز شده و نتايج بسيار خوبي را به دنبال داشته است.

در اين خصوص مراكز مختلف اينترنتي شناسايي و پس از تشكيل پرونده و سير مراحل كارشناسي اقدامات قضايي
لازم از جمله احضار، پلمپ و اخذ تعهدات لازم به منظور رعايت فيلترينگ اينترنت انجام شده و با مراكز مختلف به شدت برخورد مي‌شود. اقدامات اخير دادسرا در جهت فيلترينگ و جلوگيري از انعكاس برنامه‌هاي مبتذل و الحادي نقش موثري داشته به طوري كه بر اساس نظر كارشناسان فني از زمان اجراي طرح‌هاي دادسرا در پلمپ و تعقيب حدود هفتاد شركت ISP غيرمجاز بيش از چهل درصد اين برنامه‌ها قطع و فيلتر شده است.»




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016