جمعه 12 تیر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تسهيلات ديتا براي ICPها؟ مديرعامل يك ICP: براي توزيع پهناي باندبامشكل مواجه‌ايم متاسفانه ازابتداي كاربايد حق‌الزحمه‌اي به ديتا پرداخت كنيم،

مديرعامل ICP رسانه‌ي آوا بريد، گفت: برخي از مناطق توسط هيچ يك از ICPها پوشش داده نمي‌شوند.
”مهندس زهرا كريمي جعفري” در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در مورد تسهيلاتي كه مخابرات و شركت ديتا براي شركت‌هاي ICP ايجاد كرده‌اند، اظهار داشت: به غير از برخي موارد مانند ارائه‌ي مجوز كه به صرف ICP بودن به شركت‌ها ارائه شده، تسهيلات خاصي در اختيار شركت‌ها قرار داده نشده است.
وي، ياد آور شد:‌ ارائه‌ي پهناي باند ICPها به مشتركان، از طريق خطوط Lised line، wireless و خطوط ديجيتالي point to point انجام مي‌شود، ارائه‌ي خطوط Lised نيز با توجه به نبودن امكانات ارائه‌ي آن مدتي است در مراكز مخابرات متوقف شده است و اجازه‌ي استفاده از آن نيز داده نمي‌شود، در نتيجه شركت بايد از خطوط point to point استفاده كند.
وي، در توضيح اين مطلب گفت: هزينه‌هاي پرداختي براي دريافت خطوط lised line بسيار كمتر از هزينه‌هايي است كه ICP بايد براي دريافت خطوط point to point پرداخت كند، با وجودي كه خطوط ديجيتال point to point از ظرفيت بيشتري برخوردار است اما به جهت آن كه شركت‌هاي استفاده كننده از خدمات پهناي باند ICP، خدمات كمي دريافت و ارزش پولي كه ماهانه پرداخت مي‌كند كمتر از هزينه‌هايي است كه ICP بايد ماهانه به شركت مخابرات پرداخت كند، استفاده از آن به نفع ICP‌ها و مشتريان نيست.
وي، با بيان اين كه ICPها براي توزيع پهناي باند با مشكل رو‌به‌رو هستند، گفت: تسهيلات مورد نياز براي ICP ارائه‌ي زيرساخت‌هاي مخابراتي و رساندن پهناي باند است، اما ما در اين زمينه با مشكل مواجه‌ايم به طوري كه امكان سرويس‌دهي به برخي از مناطق وجود ندارد و حتي برخي از نقاط توسط هيچ يك از ICPها پوشش داده نمي‌شود.
وي، تصريح كرد: ارائه‌ي خدمات اينترنت در كشور كار جديدي است، ما شركت خصوصي هستيم و دلمان مي‌خواهد از طرف مخابرات حمايت شويم، اما متاسفانه از ابتداي كار بايد حق‌الزحمه‌اي به ديتاي مخابرات پرداخت كنيم.
وي، در مورد اين كه چند درصد از پهناي باند شركت‌هاي ICP از مخابرات دريافت مي‌شود، گفت: پهناي باند ICPها اكثرا توسط خود آن‌ها تهيه مي‌شود زيرا مخابرات امكانات نداشته و در شرايط فعلي پهناي باندي به شركت ما ارائه نمي‌كند.
وي، ياد آوري كرد: اتفاقي كه افتاده اين است كه تمركز و سخت‌گيري مخابرات روي شركت‌هاي ICP در زمينه‌ي ارائه‌ي خدمات اينترنت بيشتر است، اين در حالي است كه برخي از شركت‌ها اقداماتي به شكل غير قانوني ارائه مي‌كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مديرعامل ICP رسانه‌ي آوا بريد، در مورد هزينه‌هايي كه بايد از سوي شركت‌ها جهت دريافت امكانات و تسهيلات به مخابرات ارائه شود، گفت: اين هزينه‌ها بر اساس سرويسي كه دريافت مي‌كنيم متفاوت است. اين جريان سوددهي خاصي نداشته و شركت‌ها بايد هزينه‌هاي زيادي به شكل دلاري پرداخت كنند، اما اگر حداقل حمايت ‌شويم، شايد بهتر بتوانيم فعاليت داشته و اين هزينه‌ها هنگام توسعه‌ي از دوشمان برداشته شود.
وي، در مورد اين كه بهترين و مناسب‌ترين پهناي باند در كشور به چه شكل ارائه مي‌شود، گفت: كيفيت
سيستم‌ها به نسب آن كه پهناي باند چه موارد استفاده‌اي دارد متفاوت است.





















Copyright: gooya.com 2016