یکشنبه 14 تیر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشست مقدماتی مرحله دوم اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی بدون حضور نماینده رسمی ایران برگزار شد، حمیده اسماعیلی، خبر گزاری سینا

اولین نشست مقدماتی مرحله دوم اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی ((wsisدر تونس Prepcom1 Of the Tunis Phase در تاریخ 24 تا 26 ژوئن 2004 در حالی برگزار شد که هیچ نماینده ای از بخشهای دولتی ایران در آن حضور نداشت.
مسوولان دولتی ایرانی از جمله "نصرالله جهانگرد" دبیر شورای عالی اطلاع رسانی و مسوولان وزارت ارتباطات پیشتر در گفت وگو با خبرنگار سینا اعلام کرده بود که در اجلاس مقدماتی تونس فقط باید نمایندگانی از وزارت خارجه حضور داشته باشد.
بر اساس پیش بینی برنامه این اجلاس مقدماتی که از ماههای پیش اعلام شده بود، "دو نماینده از وزارت امور خارجه، یک نماینده از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس شورایعالی اطلاع رسانی " باید در این اجلاس حضور می یافتند.
با این حال در این اجلاس مقدماتی تنها دو کارشناس وزارت خارجه از ایران و دو تن از اعضای یک تشکل غیردولتی از ایران حضور داشتند.
به گزارش سرویس جامعه اطلاعاتی خبرگزاری سینا به نقل از پایگاه اینترنتی اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (wsis)، در این نشست توافقهای وسیعی روی مسائلی که باید در مرحله دوم wsis تونس در سال 2005 مورد بررسی قرار گیرند، به عمل آمده است.
425 نماینده از 127 دولت و جامعه اروپایی، 272 ناظر از 113 موسسه نماینده جوامع مدنی و NGO ها، 71 ناظر از 33 موسسه بین المللی، 3 مهمان خاص از سازمان ملل متحد با حضور بیش از 140 روزنامه نگار در این نشست حضور داشتند.
"گیوشی او اوتسومی" دبیرکل سازمان ارتباطات راه دور ITU در این نشست گفت: همانگونه که هانیبال از آلپ به سمت تونس عزیمت کرد تا عزیمتی تاریخی را ایجاد کند، ما نیز از آلپ به تونس آمده ایم تا نماینده مهاجرت شمال به جنوب اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی باشیم .
وی افزود: ما سعی داریم ورای مرزهای جغرافیایی، شکافهای اطلاعاتی موجود را، با پل زدن و اتصال مردم دنیا با یکدیگر و تبادل اطلاعات و دانستنیها توسط فناوریهای جدید ارتباطی از بین ببریم.
این اجلاس تحت نظارت و رهبری توانای "اچ–ای جانیس کارکلینس" که به عنوان ریاست این نشست مقدماتی انتخاب شده بود، برگزار شد.
وی در افتتاحیه این نشست گفت: بسیار خوشحال هستم که روح همکاری جهانی در این اجلاس نمود دارد و نمایندگان کلیه NGO های دنیا برای بسط روح همکاری بین مردم دنیا و تبادل اطلاعات بین آنها در تلاشند تا بهترین راه کارهای مشترک را در این زمینه ارایه دهند، ارایه راه کار برای معضلاتی که دغدغه جهانی دارد، از بهترین دستاوردهای این نشست می باشد.
آقای کارکلینس افزود: اکنون وقت عمل فرا رسیده است، بسیاری از مسائل و معضلات در برنامه عمل اجلاس جهانی ژنو مطرح شد. بنابراین بهتر است که اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی مرحله دوم در تونس را "اجلاس راه کارها "بگذاریم ، زیرا به نظر من اکنون وقت آن فرارسیده است که برای کلیه مسائل و معضلات مطرح شده در مرحله اول اجلاس راه کارهای خاص ارایه دهیم.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




چارچوب کاری اجلاس مقدماتی تونس به شرح زیر بود:
1-بررسی مسائل خاص جامعه اطلاعاتی که بایستی در اجلاس تونس 2005 مورد توجه قرار گیرند
2-بررسی چگونگی شکل گیری نتایج اجلاس تونس
3-بررسی راه های رسیدن به اهدافی که در برنامه عمل اجلاس ژنو مطرح شد.
بنابر این با توجه به چارچوبهای ارایه شده فوق، هدف اصلی از این نشست مقدماتی ارایه راه کارهائی پیرامون اصول و اعلامیه ها و برنامه های عمل اجلاس ژنو در سطح منطقه ای، ملی و بین الملی بود.
همچنین در پایان این اجلاس اعلام شد: دومین اجلاس مقدماتی تونس prepcom2 در تاریخ 17 تا 25 فوریه 2005 در ژنو برگزار خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016