سه شنبه 30 تیر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شبکه جهانی وب، درصدد ارایه الفبای جدید برای آسیایی ها است، حمیده اسماعیلی، خبرگزاری سینا

کمپانی اینترنتی تخصیص نام ها و ارقام( icann) که ناظر بر سیستم آدرسهای وب و نامهای حاکم اینترنتی است اعلام کرد در نظر داردالفبای وب را به گونه ای تنظیم کند که کاربران آسیایی آسانتر بتوانند به آدرس سایتها دسترسی پیدا کنند.
به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از پایگاه اینترنتی بی بی سی این کمپانی همچنان درصدد است تا قلمروهای خاص اینترنتی نظیر:dotcom dot org/ dotname را به زبانهای دیگر نیز تنظیم کند.
براساس گزارش این کمپانی ، آسیا بیشترین کاربران اینترنتی را طی سالهای اخیر، دارا بوده است.
گرچه حروف الفبای غربی به عنوان معیار و استاندارد وب شناخته شده اند اما کسانی که از این حروف الفبا استفاده می کنند از کشورهای مختلفی هستند و این امر موجب بروز مشکلات در زمان تایپ آدرسها که نیاز به دقت فراوانی دارد، می شود.
به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از پایگاه اینترنتی بی بی سی
این کمپانی قصد دارد به کاربران اینترنتی در آسیا که از الفبای غربی استفاده می کنند کمک کند.
(icann) اعلام کرده است که بیشتر از صد میلیون نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده می کنند که نزدیک به نیمی از این تعداد در آسیا می باشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کمپانی فوق بر این عقیده است که از آن جا که بیشترین کاربران اینترنتی در آسیا بسر می برند ، این شرکت می تواند مزایای اقتصادی زیادی از این منطقه ببرد.
کارشناسان با استناد به آمار می گویند اگرچه اینترنت در کشورهای انگلیسی زبان پاگرفت و گسترش پیدا کرد امامرکز ثقل استفاده های اینترنتی در شرق می باشد.





















Copyright: gooya.com 2016