پنجشنبه 1 مرداد 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير سايت ايتنا: رسانه‌ها، بهترين عامل توسعه كاربري فناوري اطلاعات هستند، ايرنا

ايرنا - مدير سايت اخبار فناوري اطلاعات (ايتنا) گفت: خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها مي‌توانند بهترين، موثرترين و ارزان‌ترين عامل توسعه كاربري فناوري اطلاعات و زمينه‌ساز فرهنگي و اجتماعي اين فناوري نوين در كشور باشند.
«محمود اروج زاده» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ايرنا افزود: امروزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، محور و برنامه اصلي و راهبردي توسعه در برنامه كلان كشورها به خصوص كشورهاي عقب مانده يا در حال توسعه به شمار مي‌آيد.
وي ادامه داد: رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها، اساسي‌ترين نقش را براي زمينه‌سازي استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در كشور دارند.
به گفته وي در اين خصوص راديو و تلويزيون كشور ما، تقريباً نقش موثري را به عهده نگرفته، و حتي گاهي نقش منفي را ايفا مي‌كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





وي افزود: افزايش تعداد نشريات و مطبوعاتي كه به اين حوزه مي‌پردازند، و توجه خبرگزاري‌ها به اين مقوله ، حركت خوبي است كه در راستاي بسترسازي استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات صورت گرفته است.
اروج زاده تصريح كرد: اين مساله باعث جلب توجه بيشتر مردم و مسوولان نسبت به تاثير فناوري اطلاعات و ارتباطات در زندگي و سرنوشت جامعه مي‌شود، اما براي موفقيت بيشتر رسانه‌ها، فعاليت‌هاي صورت گرفته بايد مورد نقد و بررسي قرار گيرد.
مدير سايت ايتنا افزود: اخبار و اطلاعات منتشر شده در اين زمينه معمولا از سطح معيني فراتر نمي‌روند و نوآوري كمي در آنها ديده مي‌شود وممكن است پس از مدتي در چرخه تكرار بيفتند.
به اعتقاد وي حتي برخي نشريات براي پر كردن صفحات و رفع تكليف در مطالب خود، از كدهاي اصلي(Source Code) برنامه‌ها نيز كه كاملا فني و براي خواننده خسته كننده است، پي‌درپي استفاده مي‌كنند.
وي كه مدير مسوول ماهنامه «دنياي كامپيوتر و ارتباطات» نيز است افزود: موضوعات مورد بحث روزنامه‌ها و گزينش اخبار، نشان از نبود برنامه خاص حاكم بر آنها است.
وي يادآور شد: اشتباهات زيادي كه در برخي اخبار ومطالب منتشر شده وجود دارد نشان مي‌دهد كه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بايد بيشتر درباره اين حوزه تخصصي شناخت داشته باشند.
به اعتقاد وي همه اين مسائل باعث شده كه رسانه‌هاي ما نقش موثري در عرصه بسترسازي فناوري اطلاعات بدست نياورند.
اروج زاده گفت: اين درحالي است كه جنبه‌هاي مختلف اين فناوري مانند فرهنگي، انسان شناختي، اجتماعي و اقتصادي و همچنين شيوه نوين زندگي مبتني بر فناوري ديجيتال نيز فراموش شده است .
وي تاكيد كرد: اين دلايل باعث شده كه رسانه‌هاي ما تا تبديل به عامل انتقال فناوري اطلاعات و ارتباطات فاصله زيادي داشته باشند و ما در اين حوزه شاهد نوعي اغتشاش باشيم.
وي خاطرنشان كرد: استفاده از ديدگاه‌هاي متخصصين و كارشناسان در توليد اخبار اقدام خوبي است اما بايد دايره اين افراد را محدود در چند نفر شناخته شده نكرد و آن را توسعه داد.

سايت اخبار فناوري اطلاعات به آدرس اينترنتي WWW.ITNA.IR نزديك به چهار ماه است كه به گزينش موثرترين و بهترين اخبار خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها و توليد خبر و گزارش در حوزه ICT پرداخته است.






















Copyright: gooya.com 2016