جمعه 2 مرداد 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانش آموزان نیوزلندی ردیاب تلفن همراه ابداع کردند، حمیده اسماعیلی، خبرگزاری سینا

ابداع یک ردیاب تلفن همراه پیشرفته ، توسط یک تیم 6 نفره از دانش آموزان نیوزلند،توجه شرکتهای تجاری بین المللی را به خود جلب کرده است.
به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از پایگاه اینترنتی بی بی سی نیوزلند، گروهی از شاگردان کالج " توماس کنتربری " طی یک رقابت سالم علمی ، تحت عنوان " رقابت متهورانه جوانان " موفق به ابداع یک ردیاب تلفن همراه شدند .
این ردیاب که صدها پوند ارزش دارد، کارائی بالایی دارد و در حال حاضر توجه شرکتهای بین المللی بسیاری را به خود معطوف کرده است .
" آدام مانلی " یکی از شاگردان 17 ساله عضو تیم به گزارشگر بی بی سی گفت : این خلاقیت بدلیل فضای رقابت آمیز سالم علمی که بین دانش آموزان وجود دارد ، شکوفا شد .
تا کنون 20 ردیاب اولیه ساخته شده با قیمت مناسب به فروش رسیده است ، دانش آموزان سعی دارند که روی مدلهای پیشرفته تر این محصول کار کنند.
این ردیاب که CellTrac-r نامگذاری شده است ، به کاربر امکان می دهد زمانی را که تلفن مخفیانه استفاده می شود را تشخیص دهد .
CellTrac-r کلیه اخطارهای رادیویی را که در حین ارسال و یا دریافت یک تماس و یا پیام ، ساطع می شوند را دریافت می کند .
این وسیله می تواند انرژی پیامهای الکترومغناطیس را تا یک شعاع 30 متری ردیابی کند و با اندازه گیری میزان انرژی پیامهای ارسالی فاصله تلفن همراه را تشخیص دهد .
این ردیاب به 4 لامپ دو قطبی leDS)) مجهز است و با روشن خاموش شدن آنها ، ردیاب در جریان کار تلفن قرار می گیرد به این ترتیب زمانی که 4 LEDS باهم روشن شوند ، نشانه خاموش بودن تلفن همراه است و زمانی که یکی از LED ها روشن باشد نشانگر این است که تلفن همراه در یک فاصله 25 تا 30 متری از ردیاب قرار دارد.
کمپانی الکترونیکی محلی Tait دانش آموزان را در حین پیش بردن این پروژه تجاریشان راهنمایی کرده است .




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




یکی از دانش آموزان این تیم می گوید:"این محصول اسباب بازی نیست ، دلیل اینکه نسبتا ارزان فروخته می شود سیستم ساده ای است که در آن به کار برده شده است" .
نسخه اول این ردیاب تنها 39 دلار نیوزلندی معادل 15 پوند فروخته شد ، اما چنانچه دانش آموزان بتوانند این ردیاب را به یک " آژیر " مجهز کنند . نوع پیشرفته این ردیاب 100 دلار معادل 35 پوند فروخته خواهد شد .
مدیر طرح "رقابت متهورانه جوانان " میگوید:"ایجاد محیط های سالم رقابت آمیز بین جوانان ،این نیروهای سرشار از استعداد و توانائی، به شکوفائی استعدادهای بالقوه جوانان کمک شایانی خواهد کرد".





















Copyright: gooya.com 2016