سه شنبه 10 شهریور 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

«پيجر» ويژه ناشنوايان با قابليت تشخيص فرد تماس گيرنده به همت يك مخترع روشندل طراحي و ساخته شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس پژوهشي
نخستين«پيجر» ويژه ناشنوايان با قابليت تشخيص فرد تماس گيرنده و صداهاي محيط اطراف به همت يك مخترع روشندل ايراني طراحي و ساخته شد.
كامران حميدكردار، آهنگساز و مخترع روشندل در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: اين پيجر همانند نمونه‌هاي متداول آن عمل مي‌كند و داراي 10 حافظه است كه همانند يك ساعت مچي به دست كاربر ناشنوا بسته مي‌شود و پس از هر تماس براساس نحوه لرزش خود فرد را از هويت شخص تماس گيرنده آگاه مي‌كند.
وي خاطر نشان كرد: عملكرد اين دستگاه مشابه سيستم voice تلفنهاي همراه است با اين تفاوت كه تشخيص صدا و ايجاد ارتعاش از روي كلمات صورت مي‌گيرد و حساسيت بيشتري نسبت به تشخيص تن صدا دارد.
اين كارشناس موسيقي افزود: هر يك از حافظه‌ها حالت «ويبره» خاصي دارد و يك در ميان يا به حالتهاي ديگري شروع به لرزش مي‌كند. قابليت مهم ديگر اين دستگاه اينست كه مي‌تواند صداهاي مورد نظر فرد ناشنوا مانند صداي زنگ در، صداي گريه نوزاد - براي مادران ناشنوا - و ... را كه توسط كاربر در حافظه آن ضبط مي‌شود را در محيط تشخيص داده و با ويبره كردن(لرزش) براساس اطلاعات ضبط شده فرد را مطلع كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حميدكردار در پايان تصريح كرد: ‌اين طرح به تاييد گروه ناشنوايان و شوراي فني دانشگاه علوم بهزيستي رسيده و هم‌اكنون در مرحله توليد است.





















Copyright: gooya.com 2016