سه شنبه 21 مهر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خريد اينترنتى از طريق پست فراگير مى‌شود، آي تي ايران

دنياى اقتصاد- اجراى طرح پست خريد به منظور ارائه خدمات پستى و خريد اينترنتى در كشور نيازمند راه‌اندازى فيبر نورى و افزايش سرعت ارتباطات است.

به گزارش خبرنگار گروه كامپيوتر <دنياى اقتصاد> سعيد فائقى مديرعامل شركت پست ايران در يك نشست مطبوعاتى ضمن بيان اين مطلب گفت: با توجه به اينكه طرح پست خريد اينترنتى از قطعنامه‌هاى اجلاس جهانى پست رومانى بوده، با راه‌اندازى فيبر نورى و تجهيز دفاتر پستى كشور به زودى خريد اينترنتى در كشور رايج مى‌شود.

وى با اشاره به استفاده از فناورى اطلاعات در پست كشور گفت: در راستاى تحقق دولت الكترونيكى در كشور شركت پست در مشهد، اراك، اصفهان و تهران وب كيوسك‌هايى را به صورت آزمايشى راه‌اندازى كرده است كه گسترش آنها به استقبال دستگاه‌هاى دولتى و سازمان‌هاى كشور بستگى دارد.

مديرعامل شركت پست كشور در ادامه گفت: تاهفته آينده 2 هزار دفتر پستى در كشور بر حسب طرح IT روستايى به تجهيزات اينترنتى و رايانه‌اى مجهز مى‌شوند.

وى با اشاره به اينكه IT در كشور موجب افزايش سرانه مى‌شود گفت: سرانه محصولات پستى كشور طى 150 سال گذشته 8 بوده است كه پيش‌بينى مى‌شود با به كارگيرى IT در پست اين ميزان تا پنج سال آينده به 20 برسد.

وى هزينه سرمايه‌گذارى سالانه پست در بخش IT را طى چند سال گذشته 3 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: امسال 5 ميليارد تومان در بخش IT سرمايه‌گذارى شده است و سرمايه‌گذارى در پست 300 درصد نسبت به سرمايه‌گذارى برنامه اول و دوم توسعه رشد داشته و در نظر داريم تا در برنامه چهارم توسعه اين درآمد را ارتقا دهيم.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فائقى با اشاره به برگزارى كنگره جهانى پست در رومانى گفت: در اين مجمع استراتژى چهار سال آينده پست در جهان به تصويب رسيد كه ورود تكنولوژى‌هاى جديد به پست يكى از سه محور اصلى اين مصوبه است.

وى همچنين گفت: دومين محور اساسى، مشترى مدارى است كه روز به روز با كارآمد كردن سيستم‌ها به آن نزديك مى‌شويم.

مدير عامل شركت پست ايران محور سوم تصويب شده در اين مجمع را انجام اصلاحات پستى اعلام كرد و گفت: ايران در اين مجمع 13 پيشنهاد داد كه 10 پيشنهاد ايران به صورت طرح تصويب شد و طرح حقوق مشترى به مثابه حقوق بشر كه از جانب ايران مطرح شد به‌رغم مخالفت آمريكا به تصويب ساير اعضاى مجمع رسيد.

فائقى افزود: اتحاديه جهانى پست از ابتداى سال 3 بار پست ايرانى را مورد ارزيابى قرار داده كه ايران از لحاظ كيفيتى در رتبه هفت قرار دارد و همچنين طبق نظرسنجى‌هاى انجام شده طى سال گذشته و امسال در كشور تنها 11 درصد مشتريان از عملكرد شركت پست ناراضى‌اند.





















Copyright: gooya.com 2016