پنجشنبه 23 مهر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزارى دوره آموزشى مديريت شركت‌هاى تكنولوژى پيشرفته، آي تي ايران

براى نخستين بار در ايران ،دوره هاى آموزشى ويژه براى مديران شرکت هاى High-Tech در فضاى بين المللى توسط مركز صنايع نوين برگزار مى شود.

مهندس محمد ثروتى معاون مركز صنايع نوين در مورد سرعت رشد تكنولوژى و لزوم آموزش علمى مديران شركت هاى High-Tech گفت:امروزه تحولات سريع تكنولوژى از يك طرف و جهانى شدن تجارت از طرف ديگر، مديران شرکت هاى اقتصادى، به ويژه شرکت‌هايHigh-Tech که مبتنى بر تکنولوژى هاى پيشرفته هستند را با چالش‌هاى جدى روبرو ساخته است که رويارويى با اين چالش‌ها مديريت علمى و به روز شرکت‌هاى اقتصادى را ايجاب مى‌كند. معتقديم اين مديريت مى‌بايد در تمام اركان يك سازمان تسرى يابد كه از آن جمله مى‌توان به مديريت استراتژيك، مديريت مالى، مديريت منابع انسانى ومديريت تكنولوژى اشاره نمود.

شرايط خاص حاكم بر شرکت‌هاى اقتصادى High-Tech ، مديريت اين شرکت‌ها را از ديگر شرکت‌هاى اقتصادى متمايز مى‌سازد. از طرف ديگر، توسعه ى سريع تكنولوژى و حركت آن به سمت تكنولوژى هاى برتر نقش شرکت‌هاى High-Tech را در اقتصاد جهانى بيش از پيش پررنگ ساخته و شرکت¬هاى داخلى را ناگزير ساخته است تا به اين روند جهانى بپيوندند.


وی با اشاره به ضرورت ارتباط شركت هاى داخلى با بازار جهانى افزود:ضرورت ارتباط شرکت‌هاى داخلى کشور با بازار جهانى از دو ديدگاه قابل تأمل است،
الف) بازار محلى براى محصولات شرکت ها معمولاً محدود بوده و امكان رشد را براى شرکت هايHigh-Tech فراهم نمى‌سازد. به همين دليل دسترسى اين شرکت‌ها به بازارهاى جهانى يكى از الزامات رشد پوياى آنها به شمار مي¬رود.
ب) تحولات سريع تكنولوژى در حوزه ى High-Tech به حدى است كه شرکت‌هاى محلى قادر نخواهند بود تمام نيازهاى تكنولوژيك خود را بدون تعامل با ديگرشرکت ها در سطح بين‌المللى برطرف نمايند. امروزه يكى از اقدامات استراتژيك براى پيشبرد مقاصد يك شرکت اتحاد (همكارى) با شرکت‌هاى ديگر در زمينه توسعه ى تكنولوژى است.

وی درباره اهداف مرکز صنایع نوین از برگزاری این دوره گفت : برقرارى ارتباط موثر با بازار جهانى به منظور فروش محصولات/خدمات و يا كسب تكنولوژى مورد نياز، هنگامى ميسر است كه مديران ارشد شركت‌ها با اصول، قواعد و دانش مديريت در فضاى بين‌المللى آشنايى كافى داشته باشند. دورة آموزشى "مديريت شرکت‌هايHigh-Tech در فضاى بين‌المللى" با هدف فراهم كردن بسترى براى آشنايى مديران ارشد شركت‌هاى ايران با ويژگى‌هاى خاص مديريت اين شركت‌ها و نيز تعامل هدفمند با بازار بين‌المللى طراحى شده است. اجراى اين دوره براى اولين بار در کشور بوده و با حمايت كامل مركز صنايع نوين و با همكارى اساتيد مجرب دانشگاه هاى معتبر فرانسوى در حوزه ى مديريت شرکت هاى High-Tech برگزار خواهد شد

ثروتی اضافه کرد: دوره شامل دو بخش فارسى و انگليسى است. بخش فارسى به صورت مجموعه¬اى از سمينارها توسط اساتيد مجرب ايرانى برگزار مى‌شود و هدف آن آشنايى اوليه شركت¬كنندگان با مباحث مديريتى بين المللى است. بخش انگليسى به صورت کارگاه آموزشى (Workshop) و طى هفت ماه برگزار خواهد شد. اين بخش شامل دروس تخصصى بوده و توسط اساتيد خارجى ارائه مى‌شود كه هدف آن آشنايى مديران با مباحث ويژه مديريت در شركت‌هاى High-Tech در سطح بين المللى و مطابق با نرم هاى جهانى مي¬باشد.

لازم به ذكر است که سعى شده است در برگزارى اين دوره از فناورى اطلاعات استفاده کاملى برده شود. ثبت نام دوره به صورت online ، از طريق وب سايت دوره كه با هدف اطلاع رسانى و ايجاد ارتباط با علاقمندان و متقاضيان شركت در دوره راه اندازى شده است، انجام خواهد پذيرفت و ارتباطات و تعامل با شرکت کنندگان نيزاز طريق اين وب سايت انجام خواهد شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نکته قابل ذکر ديگر اين که شرکت هايى که در اين دوره موفق به کسب گواهينامه شوند از تسهيلات مرکز صنايع نوين براى توسعه ى صنعت خود بهره مند خواهند شد.

لازم به ذكر است كه علاقمندان ميتوانند براى كسب اطلاعات بيشتر به وب سايت دوره با آدرس www.htmdp.ir مراجعه نمايند.





















Copyright: gooya.com 2016