جمعه 24 مهر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس مرکزIT دانشگاه صنعتي شريف:استفاده از دانشگاه‌‏هاي مجازي و تجارب کشورهاي توسعه يافته موجب رشد IT در کشور مي‌‏شود،ايلنا

تهران- خبرگزاري کار ايران

استفاده از دانشگاه‌‏هاي مجازي, تجارب کشورهاي توسعه يافته و توجه همزمان به زيرساخت‌‏ها و روبناها باعث توسعه صنعت IT در کشور خواهد شد.

دکتر عليرضا ربيعي, رييس مرکزIT دانشگاه صنعتي شريف, درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاري کار ايران, ايلنا, با اشاره به اينکه تقليد از کشورهاي ديگر صحيح نيست, گفت: تقليد بي‌‏چون و چرا از کشورهاي توسعه يافته راه‌‏حل مناسبي براي توسعه IT در کشور نيست ؛ ولي استفاده از فعاليت‌‏ها و تجارب کشورهاي ديگر به صورت بومي و تنها به عنوان راهنما موثرترين راه براي کمک به رشد IT است.
وي تصريح کرد: يکي ديگر از راه‌‏هاي توسعه IT ايجاد دانشگاه‌‏هاي مجازي به منظور يادگيري مطلوب است ؛ چرا که در اين دانشگاه‌‏ها با نگرش‌‏هايي جديد به مسئله يادگيري و ياددهي نگاه قابل توجهي مي‌‏کنند و همين موضوع از دلايل برتري دانشگاه مجازي بر دانشگاه عادي است.
ربيعي, در ادامه به لزوم زيرساخت‌‏ در دنياي شبکه‌‏‌‏اي امروز اشاره کرد و افزود: اينکه فعاليت‌‏هاي ما در دنياي شبکه‌‏اي امروز محقق شود, مسلماً احتياج به زيرساخت‌‏هاي مناسبي دارد؛ اما اين فکر که تنها با پرداختن به زيرساخت‌‏ها, تمام مشکلات ما حل مي‌‏شود, فکر غلطي است و بايد به طور اساسي به ساير مسايل نيز پرداخت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي, در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به طرح تکفا و فعاليت‌‏هاي تازه صورت گرفته در زمينه IT و هم‌‏چنين پتانسيل‌‏ بالاي کشور مي‌‏توانيم تنها با يک مديريت صحيح بهره‌‏برداري مطلوبي از صنعت فن‌‏آوري اطلاعات و ارتباطات داشته باشيم.





















Copyright: gooya.com 2016