سه شنبه 12 آبان 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبيرعلمي همايش آموزش الكترونيكي : ميزگرد بين‌المللي آموزش الكترونيكي از برنامه‌هاي اين همايش خواهد بود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات
نشست خبري دومين همايش آموزش الكترونيكي صبح امروز با حضور “دكتر كريم‌زادگان“ دبير اجرايي همايش، “دكتر ربيعي“ دبير علمي همايش و “حسين نوابخش“ مشاور مدير طرح توسعه‌ي فناوري اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش در محل دبيرخانه‌ي شوراي عالي اطلاع‌رساني برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات ايسنا، در نشست خبري دومين همايش آموزش الكترونيكي «دكتر كريم‌زادگان درباره‌ي اهداف اين همايش گفت: اين همايش با هدف بررسي راهكارهاي جهاني و مرور تجربيات موفق داخلي در توسعه‌ و كاربري فناوري اطلاعات در سطوح مختلف آموزشي مدارس، دوره‌ي تحصيلات تكميلي دانشگاهي، آموزش‌هاي تخصصي و حرفه‌يي به منظور نماياندن جايگاه و تأثير فوق‌العاده‌ي آموزش الكترونيكي در توسعه‌ي پايدار ملي با جهت‌گيري دستيابي به جامعه‌ي آرماني دانايي محور، برگزار مي‌شود.
وي، گفت: ثبت‌نام جهت شركت در همايش از 18 مهرماه آغاز شده و تا 25 آذرماه ادامه خواهد داشت هم‌چنين ثبت‌نام اضطراري 28 آذرماه تا 9 دي ماه تعيين شده و مهلت ارسال مقالات حداكثر تا 27 آبان ماه بوده و نتايج داوري مقالات در 28 آذرماه اعلام مي‌شود.
وي، ادامه داد: مهلت ارسال درخواست كارگاه آموزشي حداكثر تا 15 آذرماه مي‌باشد و نتايج بررسي درخواست‌هاي ارائه‌ي كارگاه در 20 آذرماه اعلام ‌شده و ثبت‌نام جهت حضور در كارگاه‌هاي آموزشي از 20 آذرماه تا 9 دي ماه خواهد بود.
كريم‌زادگان، درباره‌ي حاميان اصلي اين همايش گفت: اين همايش داراي چهار حامي اصلي شامل «وزارت آموزش و پروش، وزارت علوم و تحقيقات، وزارت بهداشت و درمان و سازمان آموزش فني و حرفه‌ايي» است و سازمان صدا و سيما، دانشگاه آزاد و پيام نور، انجمن شركت‌هاي انفورماتيك، مركز IT پيشرفته‌ي شريف جزو حاميان رده‌ دوم همايش آموزش الكترونيكي محسوب مي‌شوند.
دبير اجرايي همايش درباره‌ي هزينه‌ي ثبت نام براي حضور در اين همايش گفت: افراد عادي با هزينه‌ي 30 هزار تومان و اساتيد و دبيران با تخفيف 50 درصدي مي‌توانند در اين همايش حضور داشته باشند.
كريم‌زادگان، گفت: با توجه به اينكه اين همايش توسط شوراي عالي اطلاع‌رساني انجام مي‌شود، اين شورا 40 درصد از هزينه‌هاي جاري را متقبل ‌شده و 60 درصد ديگر را سازمان‌ها و متوليان اصلي همايش عهده‌دار مي‌شوند.
وي، پايين بودن سطح علمي ارائه‌ي مقالات در همايش اول را از بزرگترين نقايص آن عنوان كرد و گفت: علاوه بر اين نقصان، مشاركت بين‌المللي در همايش اول وجود نداشت بنابراين سعي كرديم اين نقيصه‌ها را در همايش دوم جبران كنيم.
همچنين در ادامه دكتر حميدرضا ربيعي، دبير علمي همايش گفت: با توجه به مطرح شدن آموزش الكترونيكي در سطح جهان و همچنين كشور ما و با توجه به بلوغ رسيدن اين مسأله به جنبه‌هاي علمي اين موضوع و همايش توجه بيشتري شده است.
وي، افزود: در نظر داريم در اين همايش ميزگرد بين‌المللي را به صورت حضوري و با حضور اساتيد متخصص از سراسر جهان برگزار كنيم تا بتوانيم درباره‌ي اين موضوع از تجارب كشورهاي ديگر نيز استفاده كنيم.
دبير علمي همايش آموزش الكترونيكي درباره‌ي اعتباري كه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي بخش آموزش الكترونيكي در نظر گرفته است، گفت: اين وزارتخانه 12 ميليون تومان اعتبار را در سه دانشگاه، در زمينه‌ي آموزش الكترونيكي در نظر گرفته است.
در اين نشست «حسين نوابخش» مشاور مدير طرح و توسعه‌ي فناوري اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش با بيان اينكه برگزاري دومين همايش آموزش الكترونيكي را بايد فرصت بسيار مغتنمي به شمار آورد، گفت: وزارت آموزش و پرورش به عنوان گسترده‌ترين دستگاه آموزشي كشور كه قدم‌هاي مؤثري را در زمينه‌ي توسعه و كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در انجام مأموريت‌هاي محوله برداشته است با اغتنام اين فرصت بنا دارد در اين همايش مشاركت و حضور فعالي داشته باشد.
وي ادامه داد: از اين رو با تمهيداتي كه به عمل آمده علاوه بر مديران، كارشناسان، نمايندگاني از مدرسان و دبيران مدارس سراسر كشور نيز در اين همايش شركت خواهند كرد.
توانبخش گفت: در نظر داريم نتيجه‌ي مطالعات و برخي از تجارب ارزنده‌يي كه در فاصله‌ي اولين همايش تا همايش مذكور در ميدان تئوري وعمل نصيب اين وزارتخانه شده است را به صورت مقاله، پوستر و يا كارگاه آموزشي توسط كارشناسان اين وزارتخانه ارائه دهيم.
وي، اظهار داشت: با شركت در بخش نمايشگاه‌، دستاوردهاي وزارت آموزش و پرورش در اين حوزه در معرض ديد و قضاوت بازديد‌كنندگان قرار خواهد گرفت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016