جمعه 29 آبان 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امكان فني براي استفاده از صندوق‌هاي راي‌گيري الكترونيك وجود دارد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني، گفت: هنوز تصميم استراتژيك جهت برگزاري راي‌گيري الكترونيك و كاربرد رايانه در صندوق‌هاي راي، نهايي نشده است، اما اگر تصميم نهايي شود، امكان فني اين كار در كشور وجود دارد.

”مهندس نصرالله جهانگرد”‌ در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: برنامه‌اي براي برگزاري راي‌گيري انتخابات رياست جمهوري به صورت الكترونيك نداريم، اما استفاده از رايانه در نظام انتخابات كشور مورد تاييد وزارت كشور و شوراي نگهبان است، اما محتواي آن مورد بحث و گفت و گو است، اما در مورد اينكه آيا در صندوق‌هاي راي نيز از رايانه استفاده شود يا خير؟ هنوز اطلاع دقيقي در دست نيست و به نظر من زمان آن هم گذشته است و زمان كافي براي پيش‌بيني امكانات فني جهت استفاده از رايانه در مراكز وجود ندارد.

وي، ادامه داد: رايانه در چرخه‌ي انتخابات مورد استفاده است، اما بعيد است امسال براي كاربرد آن در صندوق‌هاي راي امكانات رايانه‌يي تامين شده باشد.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي، افزود: چند نسخه‌ي نرم‌افزار براي انجام راي‌گيري تهيه شده است و طبيعي است كه شوراي نگهبان يا وزارت كشور نسبت به يك نرم‌افزار نظر مثبت يا منفي داشته باشد. اصل نرم‌افزار و ابزار مهم نيست،‌ بلكه مهم تصميم استراتژيك نظام است كه از رايانه در صندوق‌هاي راي استفاده شود. قبل و پس از را‌ي‌گيري از امكانات رايانه‌يي استفاده مي‌كنيم، اما تصميم استراتژيك براي استفاده از امكانات الكترونيكي و رايانه‌يي در صندوق‌هاي راي‌گيري به جاي صندوق‌هاي معمولي هنوز نهايي نشده است.





















Copyright: gooya.com 2016