پنجشنبه 19 آذر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کامپيوتر خود را بهتر بشناسيم : مرورگرهاى وب، سخاروش، آي تي ايران

کاربران اينترنت با استفاده از نرم افزارهائى موسوم به "مرورگرهاى وب " از منابع موجود بر روى اينترنت استفاده مى نمايند. نرم افزارهاى فوق توسط شرکت هاى متعددى پياده سازى و در اختيار استفاده کنندگان قرار مى گيرد . هر يک از مرورگرهاى وب داراى مزايا و محدوديت هاى مختص به خود بوده و کاربران اينترنت مى توانند متناسب با نياز خود از آنان استفاده نمايند .

نحوه عملکرد مرورگرهاى وب
مرورگر وب ، برنامه اى است که با استفاده از آن صفحات وب درخواست و پس از ارسال توسط سرويس دهنده وب ، نمايش داده مى شوند . نرم افزار فوق مسئول ايجاد هماهنگى لازم به منظور ارتباط بين کامپيوتر شما و سرويس دهنده وبى است که بر روى آن يک و يا چندين وب سايت وجود دارد.

پس از فعال نمودن مرورگر وب و درج آدرس يک وب سايت در بخش آدرس آن ، مرورگر با سرويس دهنده وب ارتباط برقرار نموده و خواسته شما مبنى بر درخواست يک صفحه را براى آن ارسال مى نمايد . پس از ارسال پاسخ لازم از طرف سرويس دهنده وب، ماحصل کار بر روى کامپيوتر شما نمايش داده مى شود . مرورگر ، کدهاى ارسالى توسط سرويس دهنده را که توسط زبان هائى نظير HTML و يا XML نوشته شده اند را تفسير و آنان را با فرمت مناسب نمايش مى دهد .

تنوع مرورگر ها
کاربران اينترنت به منظور انتخاب يک مرورگر داراى گزينه هاى متعددى مى باشند . اکثر کاربران با مرورگرهائى که از يک رابط کاربر گرافيکى استفاده مى نمايند ، آشنا هستند. اين نوع مرورگرها متن ، گرافيک و عناصر متفاوت چندرسانه اى نظير صدا ، تصوير و کليپ هاى ويدئويى را نمايش مى دهند . در مقابل ، برخى مرورگرها از يک رابط کاربر مبتنى بر متن استفاده مى نمايند . تعدادى از شناخته ترين مرورگرهاى موجود عبارتند از :

Internet Explorer
Mozilla
Firefox
AOL
Opera
Safari : يک مرورگر خاص که به منظور استفاده در کامپيوترهاى مکينتاش طراحى شده است .
Lynx : يک مرورگر مبتنى بر متن که داراى امکانات خاصى به منظور خواندن است .

نحوه انتخاب يک مرورگر
يک مرورگر معمولا" همزمان با نصب سيستم عامل بر روى کامپيوتر شما نصب مى گردد . شما مى توانيد در صورت تمايل يک و يا چندين مرورگر ديگر را بر روى سيستم خود نصب نمائيد . به منظور انتخاب يک مرورگر مى توان پارامترهاى متعددى را بررسى نمود :

سازگارى : آيا مرورگر با سيستم عامل نصب شده بر روى کامپيوتر سازگار است ؟

امنيت : آيا مرورگر نيازهاى امنيتى شما را تامين مى نمايد ؟

استفاده آسان : آيا مرورگر داراى منوها و گزينه هائى است که امکان يادگيرى و استفاده از آنان آسان است ؟

کارائى : آيا مرورگر بدرستى محتوى وب را تفسير و نمايش مى دهد ؟ آيا به منظور ترجمه محتويات خاصى مى بايست دستگاه ها و يا برنامه هاى جانبى ديگرى را بر روى سيستم نصب نمود ؟

جذابيت و گيرائى : آيا بخش رابط کاربر مرورگر داراى جذابيت و شکل ظاهرى مطلوبى است و بگونه اى طراحى شده است که نمايشى قابل قبول از اطلاعات را ارائه مى نمايد ؟

آيا مى توان بيش از يک مرورگر را بر روى يک کامپيوتر نصب نمود ؟
در صورتى که تصميم به تغيير مرورگر نصب شده بر روى کامپيوتر و يا اضافه نمودن يک برنامه ديگر را داشته باشيد ، مجبور نخواهيد بود که مرورگر نصب شده بر روى کامپيوتر خود را uninstall نمائيد . در چنين مواردى مى توان بيش از يک مرورگر را بر روى کامپيوتر نصب و از آنان استفاده نمود .

در زمان نصب يک مرورگر ديگر بر روى کامپيوتر خود ممکن است با پيامى مواجه شويد که از شما سوال مى شود که آيا مى خواهيد مرورگر پيش فرض شما تغيير يابد و اين مرورگر جديد به عنوان مرورگر پيش فرض در نظر گرفته شود ؟ در مواردى که بر روى لينک موجود در يک نامه الکترونيکى کليک نموده و يا بر روى يک صفحه وب موجود بر روى کامپيوتر خود Double click مى نمائيد ، صفحه مورد نظر با استفاده از مرورگر پيش فرض نمايش داده مى شود .




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اکثر توليد کنندگان مرورگرهاى وب ، امکان Download را در اختيار متقاضيان قرار مى دهند . قبل از Download هر نوع فايلى از طريق اينترنت مى بايست بررسى لازم در خصوص هويت و اعتبار سايت مورد نظر انجام شود .





















Copyright: gooya.com 2016