یکشنبه 22 آذر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتخابات رايانه‌‏اي موجب كاهش هزينه‌‏ها مي‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

حركت جهاني به سوي انتخابات رايانه‌‏اي در تمام جهان الزام اين پديده را در كشور ايران مشهود مي‌‏كند.

دكتر عليرضا رازي, استاد دانشگاه اميركبير, درگفت و گو با خبرنگار ايلنا, ضمن اشاره به لزوم انتخابات رايانه‌‏اي در كشور خاطرنشان كرد: به نظر من چون ايران در آستانه اين تجربه هنوز قرار نگرفته است, در ابتدا بايد هر دو روش را امتحان كرد. مثلاً بايد در يك مرحله كوچك انتخابات رايانه‌‏اي را انجام داد و در همان مقطع به صورت دفعي انتخابات دستي را انجام داد.
وي تصريح كرد: بعد از انجام دو عمليات بايد هر دو را با هم مقايسه و مزايا و معايب آن را شناسايي كرد. به عبارتي بايد آنها را توأماً انجام داد و اگر مشاهده شد اختلافات زياد نيست, آنگاه بايد به سراغ سبك و سياق رايانه‌‏اي كه در دنيا مرسوم و متداول است, رفت.
استاد دانشگاه اميركبير, با اشاره به انتخابات رايانه‌‏اي در جهان, گفت: با توجه به اينكه در اكثر كشورها انتخابات رايانه‌‏اي انجام مي‌‏شود, ايران مي‌‏تواند با استفاده از تجارب آنها اشكالات احتمالي در انتقال اطلاعات در انتخابات رايانه‌‏اي هم از لحاظ خطاي چشمي و هم دستي را اصلاح كند.
دكتر رازي, در ادامه به انتخابات اخير در كشور اشاره كرد و افزود: در




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




انتخابات قبلي رياست جمهوري, وزارت كشور اعلام كرده بود كه ما قادر هستيم انتخابات رايانه‌‏اي انجام دهيم و نرم‌‏افزار اين كار هم موجود است ؛ ولي با توجه به اينكه اين نرم‌‏افزار ديگر قديمي شده و در جهان نرم‌‏افزارهاي جديدي موجود است, بايد در ايران اين نرم‌‏افزار ساخته يا خريداري شود تا انتخابات رايانه‌‏اي در كشور طبق دنيا انجام گيرد.
وي,با بيان اينكه ما هم بايد مثل تمام دنيا به سوي رايانه‌‏اي عمل كردن پيش رويم و در تمام زمينه‌‏ها از رايانه استفاده كنيم,گفت: يكي از زمينه‌‏ها انتخابات رايانه‌‏اي است كه باعث كاهش هزينه‌‏هاي موجود در انتخابات دستي مي‌‏شود.





















Copyright: gooya.com 2016