شنبه 5 دی 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"در ايران شكاف عميقي ميان مسائل تئوري و عملي جامعه‌ي اطلاعاتي وجود دارد"، ايسنا

مديرمركز پژوهش‌هاي ارتباطات:
بايد جامعه‌ي اطلاعاتي در ذهنيت تك‌تك افراد جامعه تحقق يابد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي

مدير مركز پژوهش‌هاي ارتباطات، گفت: بايد جامعه‌ي اطلاعاتي در ذهنيت تك‌تك افراد يك جامعه تحقق يابد.

“دكتر حسين ابراهيم‌آبادي“ در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس جامعه‌ي اطلاعاتي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي تحقق جامعه‌ي اطلاعاتي در كشور، اظهار داشت:‌ تا بسترهاي ذهني و مهارتي لازم ايجاد نشود هيچگاه جامعه‌ي اطلاعاتي تحقق نخواهد يافت چراكه اين جامعه بايد در ذهنيت تك‌تك افراد جامعه به ويژه قشر دانش‌آموخته نهادينه شود.

به عقيده‌ي وي بايد درباره‌ي اينكه ايران تا چقدر از آمادگي لازم برخوردار است تا به اين جامعه بپيوندد بررسي دقيقي انجام داد، بر اين اساس به نظر مي‌رسد در جامعه‌ي ايران شكاف عميقي ميان مسائل تئوري و عملي جامعه‌ي اطلاعاتي وجود دارد.

دكتر ابراهيم‌آبادي، افزود: به طور مثال هيچگاه نمي‌خواهيم اطلاعات خود را در اختيار ديگران بگذاريم حتي اين امر درباره‌ي اطلاعات غير محرمانه نيز صدق مي‌كند. همچنين مهارت لازم براي استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات و بكارگيري آن را فرا نگرفته‌ايم و كمتر از اين فناوري براي گردش اطلاعات و فعاليت‌هاي علمي استفاده مي‌كنيم و همچنان از روش‌هاي سنتي در تصميم‌گيري نهادهاي اجتماعي و مديريت منابع اطلاعاتي بهره مي‌گيريم بنابراين اين مسائل سبب مي‌شود روند شكل‌گيري جامعه‌ي اطلاعاتي در كشور با كندي بوقوع بپيوندد.






تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدير مركز پژوهش‌هاي ارتباطات، معتقد است يكي از ابزارهاي مهم براي رسيدن به جامعه‌ي اطلاعاتي استفاده‌ي بهينه و صحيح از فناوري‌هاي اطلاعاتي و ارتباطاتي است كه اين امر نيز نيازمند مهارت‌هاي چندگانه است، بنابراين اگر يك سازمان كوچك اطلاعاتي بدرستي مكانيزه شود و گردش اطلاعات به طور فعال و مبتني بر اطلاعات در آن انجام پذيرد مي‌توانيم بگوييم گام اول براي رسيدن به جامعه‌ي اطلاعاتي برداشته شده است.





















Copyright: gooya.com 2016