سه شنبه 8 دی 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معتمدي: ضريب نفوذ تلفن ثابت روستايي از ‌١٧/٥ به‌٦/١٣رسيده؛ جلالي:حداقل اتصال اين دفاتر ‌٦٤ كيلوبيت بر ثانيه خواهد بود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي - ارتباطات

اولين نشست معرفي تجهيز دفاتر خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات روستايي كشور، با حضور “دكتر معتمدي“ وزير ICT و دست‌اندركاران و نمايندگان وزارتخانه‌ها و ساير سازمان‌ها در مجتمع مخابراتي انقلاب اسلامي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتداي اين نشست “مهندس آذرخويش“ مدير اجرايي پروژه‌ي تجهيز دفاتر خدمات ارتباطي روستايي ضمن ارائه‌ي گزارش از روند اجرايي پروژه اظهار داشت: برخي از اهداف پروژه را ارائه‌ي خدمات ارتباطي و اطلاعاتي به صورت يكپارچه و مجتمع به روستاييان و افزايش ضريب نفوذ تلفن ثابت در روستا و ايجاد بستر براي ايجاد توسعه‌ي خدمات دولت الكترونيك به صورت پيشخوان دولت در روستا عنوان كرد.
وي ادامه داد: دلايلي از جمله تاكيد بر جنبش نرم‌افزاري و توليد علم و دانش در راستاي رشد و توسعه‌ي اقتصادي در چشم‌انداز ‌٢٠ ساله‌ي كشور و تاكيد بر بكارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات روستاييان به عنوان دلايل توجيهي پروژه‌ي تجهيز ده هزار روستاي كشور به اين دفاتر است.
در ادامه “دكتر جلالي“ به عنوان مشاور طرح ICT روستايي، جايگاه بين‌المللي پروژه را تشريح كرد و گفت: بحث روستا و شهر در دنيا كم‌كم يكي ديده مي‌شود و حركت از جامعه‌ي صنعتي به سوي جامعه‌ي اطلاعاتي و از تكنولوژي نيرو‌افزا به دانش افزا است.
همچنين گستره‌ي ديتا تا سال ‌٢٠٠٥ ترافيك به سرعت افزايش داشته و در چند سال اخير نيز بستر قوي در كشور ايجاد شده اما تا زماني كه APPLICATION روي اين بستر نرود، خود را نشان نخواهد داد.
وي افزود: تا چند ماه گذشته ‌٨١٢ ميليون نفر، آمار كاربران اينترنت در جهان بوده و IT در جهان ‌٣٣ درصد در آمريكا، ‌٣٠ درصد در اروپا، ‌١٢ درصد ژاپن، سي درصد شرق آسيا و ‌٢٢ درصد مابقي كشورهاست. يعني ‌٩٣ درصد كاربران دنيا در ‌٢٠ درصد كشورهاي جهان زندگي كرده و كشورهاي عقب افتاده تنها ‌٢ درصد، كاربر فعال دارند.
وي يادآور شد: دفاتر خدمات روستايي به عنوان پيشخوان دولت، پايگاه خوبي براي دولت بوده است.
وي با بيان اينكه در راستاي اجراي پروژه گنجي از نيروي انساني كشف شده است، گفت: ايجاد جنبش نرم‌افزاري در راستاي اجرايي شدن سند راهبردي توسعه‌ي IT در برنامه‌ي توسعه‌ي چهارم از الزامات است در غير اين‌صورت اين سند به يك كتاب حرف تبديل خواهد شد.
وي ادامه داد: خدمات پست، پست بانك و بهره‌برداري از تلفن و خدمات IT شامل دريافت و ارسال پست الكترونيك، ‌ارتباط با ادارات و خدمات ساير نهادها و خدمات بر خط ساير سازمان‌ها در اين دفاتر ارائه مي‌شود. همچنين خدمات پست بانك، مسائل قبول پرداخت حواله، دريافت و پرداخت وجوه آب، برق يا گاز و غيره و افتتاح عمليات حساب نيز از ساير خدمات اين دفاتر است.
وي يادآور شد: حداقل conection در اين دفاتر ‌٦٤ كيلوبيت بر ثانيه خواهد بود.
در ادامه دكتر معتمدي اظهار داشت: از سال ‌٨١ در چارچوب سند راهبردي مخابرات و برنامه‌هاي گام دوم رياست جمهوري، افزايش ضريب نفوذ تلفن روستايي در دستور كار قرار گرفت به طوريكه ضريب نفوذ تلفن ثابت روستايي از ‌١٧/٥ در ابتداي برنامه سوم به ‌٦/١٣ در حال حاضر رسيده است.
وي يادآورد شد: طرح تجهيز ده‌هزار روستاي كشور به ارتباطات و فناوري اطلاعات روستايي از سال ‌٨٣ عملا آغاز و بخش عمده‌ي آن در برنامه‌ي چهارم اجرا خواهد شد كه در سند راهبردي بخش پيش‌بيني شده است.
وي مهمترين دستاورد اين طرح را عملكرد آن به عنوان توسعه‌ي دولت‌ الكترونيك در روستاهاي كشور دانست و گفت: اين دفاتر با استفاده از امكانات و تجهيزات پيش‌بيني شده است و افزايش ضريب نفوذ تلفن ثابت فعلي از ‌٦/١٣ فعلي به بيش از ‌٢٢ خواهد رسيد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گفتني است، در اين نشست، “مهندس شفتي“ رئيس سازمان فضايي، “دكتر عميديان“، رشيدي، “حسن‌زاده“ مديرعامل پست بانك و رئيس هيات مديره‌ي ديتا نيز حضور داشتند.





















Copyright: gooya.com 2016