شنبه 24 بهمن 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كميته ارزش‌‏گذاري و فني براي ارتقاء توليد نرم‌‏افزار تاسيس شد، ايلنا


كيفيت محصولات نرم افزاري كاهش يافته است

تهران- خبرگزاري كار ايران

براي ارتقاء توليد نرم‌‏افزار در كشور كميته ارزش‌‏گذاري و فني تاسيس شده تا محصولاتي را كه توانايي صادر شدن دارند نرخ‌‏گذاري كرده و پس از بررسي فني, نرخ را به گمرك كشور و سازمان توسعه تجارت اعلام ‌‏كند.

مهندس طلايي نايب رييس اتحاديه صادركنندگان نرم‌‏افزار درگفت و گو با خبرنگار ايلنا, ضمن بيان اين مطلب گفت: اين رخداد بايد كاملاً ريشه‌‏يابي شود, كه علت عدم فعاليت توليدكنندگان قديمي نرم‌‏افزار و صادركنندگان آن چيست.
وي با اشاره به عملكردهاي لازم درحوزه توليد نرم‌‏افزار گفت: در زمينه توليد نرم‌‏افزار و صادراتي كردن آن، بايد استانداردهاي بين‌‏المللي توليد نرم‌‏افزار و قانون كپي‌‏رايت بين‌‏المللي رعايت شود تا نرم‌‏افزارها از كيفيت مطلوب برخوردار شوند؛ زيرا در طول چند سال گذشته شاهد افت آهسته كيفيت محصولات نرم‌‏افزاري هستيم.
مهندس طلايي, خاطرنشان كرد: با افت كيفيت محصولات نرم‌‏افزاري سرمايه‌‏گذاري در اين بخش هم به شدت كاهش مي‌‏يابد و تنها عناوين زياد ‌‏شده و كيفيت كاهش مي‌‏يابد كه دليل اصلي آن هم، عدم رعايت قانون كپي‌‏رايت است.
به گفته وي، درحال حاضر بسياري از فعالان قديمي حوزه توليد نرم‌‏افزار كشور از صحنه رقابت خارج ‏شده و برخي كه در اين حوزه تخصصي ندارند وارد اين صنعت شده‌‏اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نايب رييس اتحاديه صادركنندگان نرم‌‏افزار، افزود: ‏كپي رايت يكي از مهره‌‏هاي اصلي آزاردهنده شركت‌‏هاي نرم‌‏افزاري در كشور محسوب مي‌‏شود به نحوي كه تعداد شركت‌‏هاي سرمايه‌‏گذار و فعال در اين صنعت را كاهش داده و باعث حضور شركت‌‏هايي كه هيچ تخصصي در اين زمينه ندارند، شده است.
وي با اشاره به تلاش‌‏هاي صورت گرفته براي اجرا شدن قانون كپي رايت در كشور، خاطرنشان كرد: هنوز معلوم نيست كه بايد چند سال ديگر صبر كنيم تا اين قانون در كشور اجرا شود اما قطعا تاخير در اجراي آن باعث خروج فعالان توليد IT مي‌‏شود.





















Copyright: gooya.com 2016