جمعه 12 فروردین 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايكروسافت فن‌آوري جديدي براي ايمن‌سازي اسم‌رمزها در ويندوز ارائه مي‌كند، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۱/۱۲‬
علمي. جامعه اطلاعاتي.

شركت "مايكروسات" براي افزايش امنيت اطلاعات شخصي كاربران مختلفي كه از يك رايانه استفاده مي‌كنند، فن‌آوري جديدي را در دست طراحي دارد.

به گزارش خبرگزاري رويترز از "سياتل"، فن‌آوري جديد با نام "اينفو - كاردز" (‪ (Info-cards‬به منظور حفظ اطلاعات شخصي نظير اسم‌رمزها و كلمات عبور براي كاربران مختلف يك رايانه، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هنوز مشخص نيست كه شركت "مايكروسافت" از فن‌آوري جديد "اينفو-كاردز" در "ويندوز ايكس‌پي" استفاده خواهد كرد و يا اينكه آن را در نگارش بعدي ويندوز با نام "لانگ‌هورن" مورد استفاده قرار خواهد داد.

در كشوري نظير آمريكا كه بسياري از مردم خريدهاي خود را از طريق اينترنت انجام مي‌دهند، ربودن اطلاعات شخصي نظير اسم‌رمزها و همچنين شماره‌هاي كارتهاي اعتباري به يك مشكل اساسي تبديل شده و بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه ربودن اين قبيل اطلاعات ساليانه در حدود ‪ ۵۰‬ميليارد دلار به كاربران اينترنت و همچنين صاحبان مشاغل در اين كشور ضرر مي‌زند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شركت مايكروسافت در گذشته در حال بررسي طرحي بود كه بر طبق آن هيچ كلمه عبور و اسم‌رمزي در رايانه‌هاي شخصي ذخيره نمي‌شد و اين قبيل اطلاعات تنها در يك سرور مركزي جاي مي‌گرفت اما فن‌آوري جديد "اينفو-كاردز" به گونه‌اي است كه همچنان اطلاعات شخصي را درون رايانه‌هاي كاربران نگهداري مي‌كند.





















Copyright: gooya.com 2016