پنجشنبه 18 فروردین 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

‪ ۳۰۰‬شركت نرم‌افزار كامپيوتري در ايران فعال هستند، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۱/۱۷‬
داخلي. علمي. جامعه اطلاعاتي.

تعداد شركت‌هاي نرم افزاري فعال در سطح كشور به ‪ ۳۰۰‬شركت مي‌رسد.

بر اساس آخرين گزارش شوراي عالي انفورماتيك ايران كه وضعيت نرم افزار و خدمات اين بخش را در سال ‪ ۸۳‬در كشور بررسي كرده است، در اين بخش دهها شركت به توليد و عرضه نرم‌افزار، محتوا و خدمات اشتغال دارند.

بيشتر شركت‌ها در بخش نرم افزار، خود اقدام به فروش مستقيم
نرم‌افزارهاي توليدي مي‌كنند.

برپايه اين گزارش كه روزسه‌شنبه به صورت اختصاصي در اختيار حوزه جامعه اطلاعاتي ايرنا قرار گرفت، در طي سال‌هاي گذشته بخش خدمات و نرم‌افزار در ايران در مقايسه با سخت‌افزار از رشد كم‌تري برخوردار بوده، اما در طي دو سال گذشته اين روند تغيير كرده و هم‌اكنون نرم‌افزار با رشدي معادل ‪ ۴۱‬درصد در سال به نسبت از ساير بخش‌ها رشد بيشتري دارد.

تعداد شركت‌هاي خارجي نرم افزاري فعال در بازار نرم‌افزار ايران كم است كه بيشتر در زمينه‌هايي نظير بانكداري، و بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگ فعاليت دارند.

دولت نيز برنامه‌هاي حمايتي براي صنعت نرم‌افزار تدارك ديده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





از جمله اعمال جدي قانون منع تكثير غيرمجاز نرم‌افزارها، حمايت از توليد محصولات جديد و يا ارتقاي محصولات موجود در بازار از برنامه‌هاي حمايتي در زمينه نرم افزار محسوب مي‌شود.

وجود معافيت‌هاي مالياتي براي توليدكنندگان نرم‌افزار و محتوا، و اعطاي وام‌هاي كم‌بهره را نيز از ديگر اقدامات دولت در اين خصوص مي‌توان عنوان كرد.

علاوه بر اين دولت با اعلام طرح (‪" (initiative‬تكفا" كه براي توسعه كاربرد فن‌آوري اطلاعات در دولت و جامعه تهيه و تدوين شده است، بازار نرم‌افزار را رشد زيادي داده است.





















Copyright: gooya.com 2016