چهارشنبه 8 تیر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توليد DVD جديد توسط توشيباو مايكروسافت، زهره اشرف‌، دنيای اقتصاد

بيل گيتس، مدير ابر شركت نرم‌افزاري، <مايكروسافت> و اتسوتوشي ني‌شي دا، مدير شركت مطرح لوازم الكترونيكي خانگي، <توشيبا>، اعلام كرده‌اند كه قصد دارند با همكاري همديگر و با استفاده از فناوري نرم‌افزار و سخت افزار، محصولات الكترونيكي خانگي و كامپيوترهاي شخصي توليد كنند.

دو شركت موافقت كرده‌اند تا توسعه HD DVD پليرهايي بر اساس فناوري ويندوز CE مايكروسافت را مورد مطالعه قرار دهند. توشيبا HD DVD را به عنوان جايگزين نسل كنوني DVD خوانده است.

قرارداد مايكروسافت و توشيبا پس از امضاي موافقت‌نامه‌اي در ماه آوريل است كه براساس آن دو شركت مي‌توانند از حق بهره برداري انحصاري يكديگر در كالاهاي الكترونيكي خانگي و كامپيوتر استفاده كنند.

مايكروسافت در كنار توشيبا شريك بسيار با اهميتي است چراكه اكنون، مطرح‌ترين ارائه كننده كامپيوترهاي شخصي است. به اين ترتيب، معامله منعقد شده بين دو شركت در ماه آوريل توسعه جديد ا‌ست كه روابط توشيبا و مايكروسافت را در زمينه‌هاي وسايل ديجيتالي الكترونيكي خانگي گسترده‌تر خواهد كرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در حالي كه مايكروسافت رشد نسبتا آرامي در بازار كامپيوترهاي شخصي كنوني داشته، اين شركت تلاش مي‌كند تا به فعاليت خود در اين زمينه سرعت بخشد و براي رسيدن به اين هدف بر آن است تا در عرصه جديدترين وسايل الكترونيكي ديجيتالي خانگي كه در دست شركت‌هاي بزرگ ژاپني مانند سوني هستند، حضور داشته باشد.

فناوري رقابتي براي DVD ها، فناوري Blue Ray ، توسط شركت سوني و Apple پشتيباني مي‌شود. مدير شركت توشيبا در اين خصوص گفته است كه قرارداد شركت وي با مايكروسافت، اين شركت را قادر مي‌سازد هزينه‌ها را كاهش داده و محصولات را در زمان كمتري ارائه كنند.





















Copyright: gooya.com 2016