جمعه 10 تیر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گوگل خدمات جستجوي اينترنتي شخصي خود را به صورت آزمايشي راه‌اندازي كرد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۰۸‬
علمي. جامعه اطلاعاتي.

شركت "گوگل" خدمات جستجوي اينترنتي جديدي را به صورت آزمايشي راه‌اندازي كرده كه نتايج جستجو كليد واژه‌هاي درخواستي كاربران را بر پايه جستجوهاي اينترنتي انجام گرفته قبلي از سوي همان كاربر، به او ارائه مي‌دهد.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، خدمات جديد با نام "گوگل پرسونالايزد سرچ"(‪ (Google Personalized Search‬تنها براي كاربراني قابل استفاده است كه در يكي از خدمات اينترنتي "گوگل"(نظير "جي‌ميل") براي خود يك شناسه(‪ (Account‬ثبت كرده باشند.

خدمات جستجوي شخصي شده "گوگل" هر آنچه را كه يك كاربر خاص در اينترنت جستجو كرده، ثبت مي‌كند و هنگامي كه كاربر جستجوي جديدي را با استفاده از موتور جستجوي "گوگل" انجام مي‌دهد، اين خدمات جديد علاوه بر نتايج جستجو، اطلاعات مفيدي نظير نتايج جستجوهاي قبلي كاربر و تعداد دفعاتي كه كاربر از يك سايت مرتبط بازديد كرده را نيز به نمايش در مي‌آورد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




كارشناسان عقيده دارند كه موتورهاي جستجو اينترنتي راه‌هاي زيادي را براي ارائه نتايج جستجوي مفيدتر و طبقه‌بندي و اولويت بخشيدن به سايتها در هنگان نمايش نتايج جستجو انجام داده‌اند و اقدام جديد گوگل در زمينه استفاده از پيشينه فعاليت اينترنتي كاربر براي ارائه نتايج جستجوي‌هاي اينترنتي نيز در همين راستا صورت گرفته‌است.

به طور مثال، كاربري كه به شرق اروپا علاقه‌مند است و در گذشته جستجوهايي را در اينترنت در همين‌باره انجام داده، چنانچه واژه "پوليش" (‪ (Polish‬را كه داراي دو معني متفاوت "لهستاني" و همچنين "واكس" است با خدمات جديد "گوگل" جستجو كند، "گوگل" در فهرست بندي سايتهاي مرتبط با اين واژه در ابتدا سايتهاي مربوط به كشور لهستان را آورده و سايتهاي مرتبط با "واكس كفش" و مواردي نظير آن را در آخر مي‌آورد.





















Copyright: gooya.com 2016