یکشنبه 13 شهریور 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگاه اطلاعاتي انگليس از اينترنت به‌عنوان ابراز ضدجاسوسي استفاده مي‌كند، ايرنا

برخي اسناد محرمانه افشاشده در انگليس نشان مي‌دهند سازمان‌هاي اطلاعاتي اين كشور درحال بررسي طرح استفاده از نفوذ در ميان مسلمانان تندرو با استفاده از سايت‌هاي اينترنتي هستند.

هفته‌نامه "آبزرور" چاپ لندن روز يكشنبه اعلام كرد: يك نامه محرمانه در وزارت خارجه انگليس كه توسط برخي منابع خبري در اختيار اين هفته‌نامه قرار گرفته نشان مي‌دهد مسوولان اطلاعاتي طرحي را مبني بر استفاده از سايت‌هاي اينترنتي تقلبي براي نفوذ در ميان مسلمانان تندرو مورد بررسي قرار داده‌اند.

اين نامه توسط "ويليام ارمان" مدير بخش اطلاعات وزارت خارجه انگليس براي "ديويد اوماند" مسوول برنامه‌ريزي اطلاعاتي دولت انگليس فرستاده شده است.

در اين نامه تاكيد شده است بسياري از مسلمانان تندرو به هيچ عنوان با بحث‌هاي منطقي و سنتي در مورد لزوم ايجاد صلح و ثبات در خاورميانه قانع نمي‌شوند و به همين دليل براي مبارزه با عقايد آنها بايد از راه مذهب با اين افراد به مباحثه پرداخت.

براساس طرح ارايه شده در اين نامه مسوولان اطلاعاتي مي‌توانند با راه اندازي سايت‌هاي اينترنتي تندرو و بنيادگرا به جلب مسلمانان تندرو در اين سايت‌ها پرداخته و جاسوسان نيز مي‌توانند از اين سايت‌ها براي ارتباطگيري با مسلمانان تندرو استفاده كنند.

اين نامه همچنين تاكيد مي‌كند كه جاسوسان و ماموران اطلاعاتي بايد در اين سايت‌ها به انجام تبليغات ضدارزشهاي غربي پرداخته و خود را اسلامگراي تندرو نشان دهند تا از اين طريق بتوانند اعتماد مسلمانان تندرو بازديد كننده از اين سايت‌ها را بدست آورند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به نوشته اين نامه ، درصورت اجراي اين طرح مسوولان اطلاعاتي مي‌توانند با كمك گرفتن از متخصصين اسلامي در اتاق‌هاي گفت و گو با مسلمانان تندروي بازديدكننده از اين سايت‌ها به گفت وگو نشسته و با استفاده از منطق مذهبي در عين حمله به ارزشها و سياست‌هاي غربي افراد تندرو را قانع كنند كه استفاده از روش‌هاي تروريستي راه درستي براي مقابله با اين ارزشها نبوده و استفاده از بحث منطقي نتايج مفيدتري دارد.





















Copyright: gooya.com 2016