جمعه 25 شهریور 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازيابي متن با شنود صداي صفحه كليد رايانه، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۶/۲۴‬
علمي. جامعه اطلاعاتي. صفحه‌كليد. جاسوسي.

كارشناسان مي‌گويند با شنود صداي ماشين كردن با صفحه كليد رايانه مي‌توان مطالب به تحرير درآمده را رمز گشايي كرد.

براين اساس جاسوسي صوتي مشكل امنيتي جديدي را در رايانه‌ها مطرح مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از سانفرانسيسكو، پژوهشگران دانشگاه كاليفرنيا در بركلي توانستند صداي ضبط شده تايپ با صفحه كليد را وارد رايانه كنند و با استفاده يك الگوريتم ‪ ۹۶‬درصد حروفي را كه ماشين نويس نوشته بود بازيابي نمايند.

داگ تيگار استاد مديريت اطلاعات و علوم رايانه مي‌گويد اين كار نوعي جاسوسي صوتي است كه زنگ خطر را براي كارشناسان امنيتي رايانه به صدا درمي‌آورد.

با اين حساب امكان دسترسي به اطلاعات افراد وجود دارد.

اين تحقيق براساس مطالعات قبلي پژوهشگران شركت اينترنشنال بيزينس ماشينز انجام شده است كه توانستند ‪ ۸۰‬درصد متن را با استفاده از ضبط صداي صفحه كليد بازيابي كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين تحقيق بر روي يك فرد ، با استفاده از يك صفحه كليد و يك الگوريتم كه با يك متن آشنا و نمونه صداهاي مرتبط تمرين شده بود انجام شد.

اما در تحقيق جديد الگورتيم با الگوهاي تايپ چندين ماشين نويس تطابق يافته است و بر صداي زمينه مانند صداي زنگ تلفن همراه يا موسيقي فائق آمده است. علاوه بر آن تجهيزات ويژه‌اي براي ضبط مورد نياز نبود.

نتايج اين مطالعه نشان مي‌دهد رهايي از جاسوسي صوتي كار آساني نيست.

پيتر تيپت كارشناس امنيتي رايانه مي‌گويد با اين حال اين شيوه جاسوسي نبايد افراد را نگران كند كه كارفرمايان از آن براي كنترل كارمندان يا شركتها براي سردرآوردن از فعاليت رقبا استفاده خواهند كرد.

اين نوع فعاليتها فقط به سازمانهاي مهم جاسوسي مربوط است.





















Copyright: gooya.com 2016