چهارشنبه 13 مهر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراف به شكست در برابر مايكروسافت‌، حركت بعدي گوگل چه خواهد بود؟ دنيای اقتصاد

گروه كامپيوتر - هم‌‌اكنون هفت سال و چند روز است كه گوگل در اينترنت دنبال موضوعات مختلف مي‌گردد و مانند يك اختاپوس هر چيزي را از هر جايي برداشته و در اختيار كاربران خود قرار مي‌دهد. اين شركت در آخرين اقدام خود نيز براي مبارزه با مايكروسافت اقدام به عرضه سرويس Wi-Fi به كاربران خود كرده است. به طور كلي مي‌توان گفت گوگل قصد دارد به هر جايي كه انساني پيدا مي‌شود، خدمات خود را ارايه كند.

در مدت زمان 7سال گوگل توانست يكي از بزرگ‌ترين سرويس‌هاي جست‌وجو را در اينترنت به كاربران ارايه كند و اعلام كرده است تا هفته‌‌هاي آينده خدمات بسيار گسترده‌اي به كاربران خود ارايه خواهد داد.

اين شركت درآمد متوسط خود را از راه تبليغات 1/7ميليارد دلار اعلام كرده در حالي كه هم‌اكنون اين شركت سهام خود را نيز در بازارهاي بورس بين‌المللي عرضه كرده و درآمد هنگفتي نيز از اين راه به دست آورده است.

لازم به ذكر است، بيشتر سهام گوگل متعلق به كارمندان اين شركت است. چندي پيش گوگل اعلام كرده كه به دليل افزايش قيمت سهام خود و بالا رفتن ميزان درآمد، كارمندان اين شركت تنبل شده و مانند سابق سخت كار نمي‌كنند.

هم‌اكنون ديگر كاربري در بين كاربران MSN و ياهو وجود ندارد كه گوگل را دوست نداشته باشد و از آن استفاده نكند. البته اين كاربران به كار با گوگل نيز بسنده نمي‌كنند و هميشه از سايت‌‌هاي ديگر استفاده مي‌كنند.

يكي از بزرگ‌ترين اقدامات گوگل را مي‌توان ارايه خدمات نقشه ماهواره‌اي دانست به نحوي كه اين خدمات كمك زيادي به امر پيدا كردن راه توسط رانندگان كرده است.

در اين ميان سوالات زيادي براي مردم به وجود آمده است: مثلا آيا گوگل قصد دارد تا در آينده در تمام دنيا سرويس اينترنت Wi-Fi ارايه كند؟

و آيا گوگل قادر خواهد بود ارايه اين خدمات را ادامه دهد؟ گوگل در پاسخ به اين سوالات مي‌گويد: گوگل مي‌خواهد باشد هر آنجايي كه انسان وجود دارد. اين جمله را دني سوليوان يكي از مديران گوگل گفته است. اين شركت خدمات خود را در زمينه جست‌وجو در اينترنت متمركز نخواهد كرد. اما شاهد هستيم گوگل همچنان به گسترش خدمات جست‌وجوي خود ادامه مي‌دهد.

برخي منابع آگاه نيز از ارايه خدمات تلويزيوني، خريد آنلاين، خدمات خبري جديد و نظم بخشيدن به كارهاي مردم خبر مي‌دهند. در ميان كاربران گوگل مي‌توان به دانشجويان برخي دانشگاه‌هاي آمريكا اشاره كرد.

اخيرا گوگل با انتشار برخي خدمات خود مثل جست‌وجوي كتاب، باعث راحت‌تر شدن كار اين دانشجويان شده است.

البته اين كار باعث شد تا جامعه نويسندگان آمريكا از گوگل به خاطر اين كار يعني نقض قانون كپي‌رايت شكايت كنند كه اين پرونده در حال حاضر در حال بررسي در دادگاه‌هاي آمريكا است. مدير گوگل اعلام كرد كار خود را تا آن جا گسترش خواهد داد تا جايي كه ديگر هيچ رازي در اينترنت وجود نداشته باشد و همه مردم همه چيز را به راحتي بدانند. اين شخص همچنين گفت: حتي از كوچك‌ترين مطالب در اينترنت نخواهد گذشت و آنها را در اختيار كاربران خود قرار خواهد داد. گوگل از يك سال قبل تاكنون اقدام به بررسي پيشنهادهاي مختلفي در زمينه گسترش فعاليت‌‌هاي خود كرده است. در ميان اين پيشنهادها مي‌توان به ارايه خدمات گوگل در دريا اشاره كرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با به حقيقت پيوستن اين موضوع مي‌توان گوگل را صاحب وسيع‌ترين محيط اينترنتي در دنيا دانست. يكي از آخرين اقدامات گوگل را مي‌توان همكاري اين شركت با سازمان هوا فضاي آمريكا يعني ناسا دانست. گوگل در اين همكاري موظف است تا هر مطلبي كه ناسا در اختيار گوگل قرار مي‌دهد و يا در سايت ناسا ارائه مي‌شود را در گوگل ارائه دهد. در ميان اين خدمات مي‌توان به سرويس‌هاي فضايي راكت‌هاي ناسا اشاره كرد. در اين ميان برخي شركت‌ها از آينده مايكروسافت و گوگل ابراز نگراني كردند به طوري كه هنوز گوگل نسبت به مايكروسافت كمبودهاي زيادي دارد. يكي از ضعف‌هاي گوگل در مقابل مايكروسافت را مي‌توان نوع سيستم عامل آنها دانست به نحوي كه سيستم عامل‌هاي مايكروسافت بسيار قوي‌تر از گوگل عمل مي‌كنند. در اين ميان سرويس‌هايي كه در نرم‌افزار office از مايكروسافت ارائه شده‌اند بسيار قوي‌تر از سرويس‌هاي جست‌وجوي كتاب گوگل هستند. با اين همه پس از 2سال بررسي، گوگل اقدام به ارائه سرويس‌وب‌هاستينگ و فروش سرورهاي مختلف كرد. لازم به ذكر است سيستم عامل سرورهاي وب‌هاستينگ گوگل، ويندوز هستند. مديران گوگل دليل اين اقدام را بالا بودن تعداد طرفداران سيستم عامل مايكروسافت در ميان كاربران اعلام كرده‌ اند. گوگل در اقدامات ديگري به طور سليقه‌اي اقدام به ارائه فضاي رايگان اينترنتي به كاربران خود كرده است. اين در حالي است كه گوگل خدمات رايگان بي‌سيم خود را نيز گسترش داده است. منابع آگاه در اين ميان اعلام كردند اين شركت مي‌خواهد نقش پررنگ‌تري در خدمات تلويزيوني به كاربران ارائه كند. اين شركت با سرمايه‌گذاري 3/5ميليارد دلاري قصد دارد تا درهاي بيشتري را بر روي كاربران خود باز كند. گوگل بزرگ‌ترين رقباي خود را در اين زمينه AOL و مايكروسافت اعلام كرد. گوگل همچنين اعلام كرد خدمات در زمينه گسترش خدمات خبري و اطلاع‌رساني خود اقدامات زيادي را صورت خواهد داد. اين شركت همچنين اعلام كرد در حال بررسي پيشنهادات جديدي در زمينه ارائه خدمات خود است. گوگل اقدامات جديد خود را در حالي اعلام مي‌كند كه بيل گيتس مدير عامل مايكروسافت از ارائه خدمات جديدي در زمينه جست‌وجو در MSN خبر مي‌دهد.

بيل گيتس همچنين در مصاحبه‌اي با خبرنگاران اعلام كرد خدمات مايكروسافت بسيار بهتر از گوگل هستند. بيل گيتس همچنين به برتري سرورهاي مايكروسافت نسبت به گوگل پافشاري خاصي داشته است.





















Copyright: gooya.com 2016