پنجشنبه 21 مهر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"ياهو" قابليت جستجوي وب لاگها را به موتور جستجوي اينترنتي خود افزود، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۲۰‬
علمي. جامعه اطلاعاتي. ياهو.

شركت "ياهو" امكانات جستجوي وب لاگها را به بخش جستجوي اخبار از خدمات موتور جستجوي خود افزود.

به گزارش خبرگزاري رويترز، از اين پس هنگامي كه كاربران كليد واژه مورد نظر خود را براي جستجو در قسمت جستجوي اخبار موتور جستجوي "ياهو" وارد كنند، فهرستي از وب لاگهاي مرتبط با آن كليد واژه در پنجره‌اي در قسمت راست نتايج عادي جستجو براي كاربر نمايش داده مي‌شود.

با وجود آنكه شركت "ياهو" هم‌اكنون در نتايج جستجوي اخبار، فهرست سايتهاي خبري مرتبط و فهرست وب لاگهاي مرتبط را تركيب كرده‌است، گوگل به عنوان برترين موتور جستجوي اينترنتي جهان، سياست متفاوتي را در زمينه وب لاگها اعمال مي‌كند.

شركت "گوگل" ماه گذشته خدمات جديدي را معرفي كرد كه فقط ويژه جستجو در ميان وب لاگهاست و خدمات جستجوي اخبار اين شركت نيز همچنان منحصرا اخبار را از سايتهاي خبري و نه وب لاگها، استخراج مي‌كند.

اقدام جديد "ياهو" در زمينه كنار هم‌قرار دادن اخبار استخراج شده از وب لاگها و اخبار استخراج شده از سايتهاي رسمي خبري نشان‌دهنده افزايش روزافزون اعتبار وب لاگهاي اينترنتي است.

به رغم آنكه اغلب وب لاگ نويسان از هر گونه تحصيلات روزنامه‌نگاري بي بهره‌اند، اما بسياري مردم تنها به خواندن اخبار ارائه شده در وب لاگها اكتفا كرده و آنها را به مجلات و روزنامه‌ها ترجيح مي‌دهند و بسياري ديگر نيز براي آگاهي از اخبار مهمي كه روزنامه‌ها و سايتهاي خبري رسمي آنها را سانسور مي‌كنند، به وب لاگها روي مي‌آورند.

شركت "ياهو" اعلام كرده‌است از آنجا كه اخبار ارائه شده در وب لاگها تاييد نشده و شايعات و گاه اخبار نادرست نيز در ميان آنها به چشم مي‌خورد، "ياهو" در ارائه نتايج جستجوها، موارد استخراج شده از سايتهاي رسمي خبري و موارد استخراج شده از وب لاگها را به صورت مجزا از يكديگر براي كاربران نمايش خواهد داد به طوري كه كاربران قادر خواهند بود با كليك كردن روي پنجره مربوط به اخبار وب لاگها در كنار اخبار اصلي، اين موارد را مشاهده كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شركت "ياهو" اعلام نكرده‌است كه چه تعداد وب لاگ را براي جستجوي اخبار بررسي مي‌كند اما از وب لاگ نويسان درخواست كرده كه وب لاگهاي خود را در "ياهو" به ثبت برسانند و عنوان كرده‌است كه اخبار را از ميان وب لاگهاي محبوب ميان كاربران خدمات مختلف "ياهو"، برخواهد گزيد.





















Copyright: gooya.com 2016