شنبه 23 مهر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کرم جدید، تمام اینترنت را فرا خواهد گرفت، جام جم

کارشناسان و متخصصان دنياى رايانه و اينترنت پيش بينى مى کنند که بزودى کرم رايانه اى خواهد آمد که در کمتر از 15دقيقه ، تمام آنچه روى اينترنت و وب سرورهاست مى خورد و رايانه هاى شخصى متصل به اينترنت را مورد هجوم و تخريب قرار مى دهد.


نه! تعجب کنيد و نه بترسيد. آنچه مى خوانيد واقعيت فردايى است که معلوم نيست کى بيايد ، اما خواهد آمد.
وب سرورها، مرورگرها، hostها ، روترها و تمام نرم افزارهاى آنلاين روى اينترنت ، در اين حمله ويروسى از ميان خواهند رفت و سيستم هاى آلوده به عنوان سيستم هاى واسط، حملات Dos را در سطح کل شبکه فراهم مى کنند. هرچند نظريه گفته شده اين کارشناسان به واقعيت بدل نشده است ، اما اعتقادات بسيارى پشت اين حرفها وجود دارد که دست کم گرفتن آن ، مى تواند براى آرشيتکتورهاى اينترنت ضررهاى جبران ناپذيرى به دنبال داشته باشد.

براين اساس کرمهاى مخرب سابق يعنى Code Redيا نيمدا در برابر اين کرم عددى نخواهند بود. استوارت استانيفورد ، رهبر silicondefence.com ، ورن پاکسون در برکلى (icir.org/vern) و نيکلاس و ياور فارغ التحصيل برکلى سه نابغه ای هستند که اين نظريه را در يک paper ارائه کرده اند.

آنها مى گويند نسل آينده ويروس ها که در دوره هاى ميليتاريستى و جنگ خود را بيشتر نشان خواهند داد ، با سرعت غيرقابل باورى رشد مى کنند و ابتدا سرورهاى ويژه را از طريق حفره هاى موجود هدف قرار مى دهند و سپس به طور مهيجى روى تمامى سطوح ، پخش مى شوند. بنابراين راه مجدد ويروس هاى نسل آتى همان حفره هاى شناخته شده و نشده است.

استانيفورد مى گويد با شبيه سازى براى انجام پايان نامه 10ميليون رايانه با سرعت بالا و پايين را آزمايش کرده است و با هدف قرار دادن يک کلاس کامل از IPها (به طور شبيه سازى شده) توانسته است در کمتر از يک ربع 9ميليون سرور را آلوده کند. آنها اسم اين کرم را، وارهول گذاشته اند و در همان عمليات شبيه سازى ديده اند که با سرعت برق و با لينک 622ميلى بيت در ثانيه هدف را آلوده مى کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين 3مخ به دولت ايالات متحده پيشنهاد داده اند همان طور که براى کنترل بيمارى ها در آتلانتا مرکز سرى ساخته است براى تهديدهاى ويروسى روى اينترنت و رايانه نيز چنين کارى را انجام دهد. ريچارد کلارک ، مشاور امنيت سايبر با خواندن اين مقاله تاکيد کرده است که هنوز به اين Paper نمى توان اعتماد کامل کرد و براى آن بودجه و مرکزى در نظر گرفت.

مرکز سايبر اسپيس به کلارک پيشنهاد داده است تا يک مرکز آناليز فوق سرى براى حملات ، از سوى حکومت داير کند تا از اين حالت چنددستگى ميان FBI ، پنتاگون و سازمان هاى ذى نفع مثل سيا جلوگيرى شود. برخى کارشناسان ضدويروس نيز نظرات اين محققان را نوعى شوخى قلمداد کرده اند؛ چرا که در سرعت انتشار آن کاملا شک دارند. تنها بچه هاى کاسپرسکى در مسکو احتمال موجوديت يافتن اين کرم را تصديق کرده اند و آنها نيز مى گويند چنين کرمى خواهد آمد.

خيلى ها معتقدند که مى توان در لحظات اوليه ، تمام سرورها را خاموش کرد تا آلوده نشوند؛ اما اگر قلب اينترنت که مسوول توزيع اطلاعات ميان تمام دامنه (Domainها) و ميزبان (hostها) و سرورهاى دنياست آلوده شود چه اتفاقى رخ خواهد داد. به هر حال حکومت امريکا بدش نمى آيد چنين کرم رايانه اى داشته باشد ، حتى اگر کارشناسانش مخالف اين نظريه باشند.





















Copyright: gooya.com 2016