سه شنبه 26 مهر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشي از وضعيت ADSL در جهان و مشكلات ارايه‌ي آن در ايران، ايسنا

9 ميليون و300 هزار نفر در سراسر جهان از خطوط ADSL استفاده مي‌كنند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

گسترش اينترنت و وابستگي افراد به آن نياز جامعه را به خطوط پرسرعت اينتر نت در چند سال اخير بيشتر كرده و همين امر باعث شده كه سازمان تنظيم و مقررات با گرفتن حق ليسانس يك ميليارد و 500 ميليون توماني ، ايجاد خطوط ADSL را به 13 شركت pap واگذار كند.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در شركت‌هاي pap براي ارايه‌ي خطوط ADSL با مشكلات فراواني ازجمله نبود فضا و ارتباط بين مراكز و قديمي‌بودن كابل‌هاي تلفن مخابات مواجه است.

در ايالات متحده،150 ميليون نفر دسترسي مستقيم به اينترنت دارند و هزينه‌ي ماهيانه‌ي استفاده از اينترنت براي يك خانواده حداقل 3/29 معادل 3/2 درآمدفرد در جامعه است و 35 درصد كاربران خانگي نيز از خطوط براي اتصال به اينترنت استفاده مي‌كنند و اين در صورتي است كه در جامعه‌ي ما پرداختن 25 هزار تومان براي استفاده از اينترنت پرسرعت هنوز جا نيفتاده و وابستگي چنداني به آن ندارد در نتيجه شركت‌هاي pap ناچار هستند براي گسترش اين خطوط قيمت محصولات خود را پايين آورند .

يكي از مشكلات اساسي شركت‌هاي pap نبود فرهنگ مناسب براي استفاده ازاين خطوط، كمبود محتوا در اينترنت است كه نياز مردم را براي استفاده از اين تكنولوژي كاهش داده است.

بر اساس تحقيقات شركت IDC هشت ميليون و980 هزار مشترك خانگي از مدم كابلي براي اتصال به اينترنت استفاده مي‌كنند در صورتي كه 9 ميليون و 300 هزار نفر از خطوط ADSL بهره مي‌گيرند كه كره‌ي جنوبي با 55 ميليون جمعيت بيشترين مصرف كننده‌ي ADSL در جهان است و اكثر شركت‌هاي فعال در اين زمينه در كره ، بيشتر و در اين تكنولوي در جهان است .

كشورهاي پيشرفته لقب كيميا را به سرويس‌هاي ADSL داده‌اند به دليل اين‌كه علاوه بر اينترنت پرسرعت ، سرويس multimedia و vide را به كاربران ارايه مي‌دهد.

بنا بر اين گزارش، در حالي كه در جامعه‌ي ما ADSL را تنها با سرويس اينترنت پرسرعت مي‌شناسند يكي ديگر از مشكلات ديگر شركت‌هاي pap براي ارايه‌ي اين تكنولوژي به كاربران، قديمي‌بودن خطوط تلفن است و هنوز 30 درصد مشتركان تلفن در سطح تهران از خطوط تلفن pcm استفاده مي‌كنند در حالي كه تكنولوژي ADSL به يك زوج سيم مسي كابلي با پهناي باند 1/1 مگا هرتزي نياز دارد تا آن را به كانال‌هاي 4 كيلوهرتزي تقسيم كند كه آخرين كانال آن جهت ارسال صدا و فكس قرار مي‌گيرد.

سرعت انتقال داده‌ها در خطوط ADSL به فاصله‌ي ارتباطي كاربر با مركز مخابراتي و نوع سيم استفاده شده بستگي دارد كه حداكثر فاصله‌ي برنامه مركز مخابراتي بايد 5 كيلومتر و460 متر باشد و در غير اين صورت سرعت خطوط كاهش پيدا مي‌كند .

مهندس «ناصر علي سعادت»رييس كميته‌ي اينترنت انجمن شركت‌هاي انفورماتيك با بيان اينكه خطوط ADSL هنوز در كشور ماه جا نيفتاده است مي‌گويد: يكي از مشكلاتي كه رشد و توسعه‌ي ADSL در جامعه را باتاخير مواجه كرده ، نبود ارتباط ميان تجهيزات نصب شده در مراكز مخابراتي با شركت‌ها است كه اين امر نياز به زمان دارد .

وي تصريح مي‌كند: مردم بايد به اين سرويس نياز پيدا كنند تا براي آن هزينه‌اي در سبد خانواده در نظر بگيرند در غير اين صورت استفاده از اين خطوط گران است.

رييس كميته‌ي اينترنت انجمن شركت‌هاي انفورماتيك تاكيد مي‌كند: بر اساس استانداردهاي جهاني، اينترنت در ايران گران نيست تنها سطح در آمد جامعه پايين است و توانايي پرداخت اين هزينه را ندارند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي خاطر نشان مي‌كند: مخابرات بايد با پايين آوردن تعرفه‌ها در كاهش قيمت‌ها به شركت‌هاي PAP كمك كند .

مهندس سعادت با بيان اينكه همكاري مراكز مخابراتي با شركت‌هاي PAP ضعيف است مي‌گويد: اين سيستم نو و تازه‌اي براي مخابرات است و وجود اين مشكلات براي نصب تجهيزت طبيعي است .

وي در پايان سخنانش مي‌افزايد: در مورد ADSL بايد يك سال ديگر صحبت كرد به دليل اين كه در حال حاضر پوشش كافي وجود ندارد.

مهندس «فريبرز نژاد دادگر» مدير يكي از شركت‌هاي PAP نيز مي‌گويد: شركت‌هايPAP تنها در مراكزي از مخابرات كه فضاي كافي در اتاق MDF داده مي‌شود مي‌توانند خدمات‌شان را به كاربران ارايه كنند.

وي ادامه مي‌دهد: 30 درصد از خطوط تلفن قديمي‌است كه اين امر ارايه‌ي سرويسADSL را به كاربران دچار مشكل كرده است .

وي معتقد است كه ارايه‌ي خطوط ADSL به كاربران اينترنت حداقل ماهيانه 35 هزار تومان براي شركت‌هاي PAP هزينه دارد در حالي كه آنها تنها 25 هزار تومان براي ارايه‌ي اين خطوط با سرعت 64K از كاربران دريافت مي‌كنند.كه اين امر ضررهاي فراواني به آن‌ها وارد كرده است .

مهندس نژاددادگر، با بيان اين كه شركت‌هاي PAP در سه سال آينده به سوددهي مي‌رسند مي‌گويد: محاسبات ما براي ورود به اين صنعت درست نبوده و هزينه فراواني را براي باقي مانده در اين عرصه پرداخت كرديم .

وي تصريح مي‌كند:گران بودن استفاده از اين خطوط در سبد خانواده‌ها باعث شده كه شركت‌هاي PAP قيمت خدمات خود را پايين آورند.

وي مي‌افزايد: ما بايد سرويس و امكانات مناسب را از مخابرات دريافت كنيم تا بتوانيم خدمات با كيفيت به كاربران ارايه دهيم .

وي در پايان سخنانش مي‌گويد: مخابرات بايد به شركت‌هاي PAP در پايين آوردن قيمت‌ها كمك كند تا ضربه‌ي كمتري را دريافت كنيم .

سيامك رفيع يكي از كاربران خطوط ADSL با بيان اينكه سرعت اين خطوط قابل مقايسه با كارت‌هاي اينترنت نيست، مي‌گويد: هنوز پوشش كامل در شهر تهران وجود ندارد و باعث قطع شدن متوالي مي‌شود .

وي مي‌افزايد: اين تكنولوژي تنها براي افرادي كه استفاده بيش از اندازه دارند مفيد است و گسترش آن بستگي به فرهنگ مردم دارد .





















Copyright: gooya.com 2016