چهارشنبه 11 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اواخر سال جاري ، لينوكس فارسي ( نرم افزار آزاد/ متن باز) به بازار عرضه مي‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

محصولات لينوكس فارسي ،سيستم عامل ملي،( نرم افزار آزاد/ متن باز) داده‌‏پردازي ايران به مرور و از اواخر سال 84 به بازار عرضه مي‌‏شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، محمد تشكري ، مدير دپارتمان لينوكس شركت داده‌‏پردازي ايران ، با بيان اين مطلب افزود: استفاده از لينوكس (سيستم عامل ملي) را به تمام ادارات و سازمان‌‏ها توصيه مي‌‏كنيم ، چرا كه وابستگي در صنعت IT خسارات جبران‌‏ناپذيري را به بدنه اين صنعت و اقتصاد كشور وارد خواهد كرد.
وي ، اظهار داشت: شركت داده‌‏پردازي ايران پروژه عظيم لينوكس را راه‌‏اندازي كرده و خود را براي پشتيباني از 20 ميليون نسخه لينوكس تا پايان سال 86 شمسي آماده مي كند.
تشكري ، تصريح كرد: با توجه به امنيت بالاي سيستم عامل لينوكس و قابليت‌‏هاي فارسي آن كه به همت طرح ملي لينوكس فارسي در مركز IT دانشگاه شريف ايجاد شده است متذكر شد وقت آن است كه فارسي درست و حسابي كامل و بدون مشكل در كامپيوترمان داشته باشيم.
مدير دپارتمان لينوكس تصريح كرد: ما تمام ساز و كارهاي پشتيباني از قبيل حضوري ، تلفني ، وب‌‏سايت ، پورتال و ... را آماده خواهيم كرد تا مردم با آرامش خاطر از اين سيستم عامل براي انجام كارهاي خود استفاده كنند ، هم‌‏اكنون پشتيباني حضوري و تلفني در تهران و برخي شهرستان‌‏ها آغاز شده است.
وي ،‌‏ يادآور شد: شركت داده‌‏پردازي تصميم دارد تا نسخه‌‏هاي ايراني لينوكس (سيستم عامل ملي) را براي تمام كاربرها ارايه كند.
تشكري ، ادامه داد: توزيعي از لينوكس كه مصارف عمومي و تخصصي شبكه را شامل مي شود كارآمد نام گرفته است و توزيع خاصي كه با رعايت مسايل امنيتي ويژه و براي سازمان‌‏ها و ادارات به صورت سفارشي طراحي خواهد شد، سرآمد نام دارد.
به گفته وي ،‌ ‏نسخه عمومي كارآمد تا پايان امسال 84 روانه بازار خواهد شد و تمام نيازهاي عمومي كاربران را زير پوشش قرار خواهد داد؛ همچنين توزيع‌‏هاي زنده و قابل نصب از لينوكس از آذرماه جاري به بازار مي‌‏آيند كه كاربران مي‌‏توانند با تهيه آنها خود را براي كار با سيستم عامل ملي آماده كنند.
مدير دپارتمان لينوكس ، داده‌‏پردازي اذعان كرد: در تمام اين نسخه‌‏ها از خروجي‌‏هاي طرح ملي لينوكس فارسي به مديريت مركز IT پيشرفته دانشگاه صنعتي شريف بهره‌‏گيري خواهد شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي ، ادامه داد: شركت داده‌‏پردازي ايران به منظور افزايش توان علمي و عملياتي كاربران ايراني ، منابع اطلاعاتي لينوكس را با انتشار 70 عنوان كتاب در زمينه‌‏هاي مختلف لينوكس كامل مي‌‏كند.
تشكري ، درپايان سطوح علمي اين كتاب‌‏ها را از مقدماتي تا پيشرفته شامل تمام مباحث در رده‌‏هاي كاربري ، مديريت ، شبكه و برنامه‌‏نويسي عنوان كرد كه عرضه اين كتاب‌‏ها به بازار از آذرماه 84 آغاز مي‌‏شود.





















Copyright: gooya.com 2016