دوشنبه 16 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يك ايراني به عنوان نوآور برتر جوان دنيا معرفي شد، ايرنا

تهران ، ايرنا ‪۸۴/۰۸/16‬

نشريه معتبر تكنولوژي "ريويو" متعلق به "انستيتوي تكنولوژي ماساچوست"، يك مهندس پيشگام ايراني در زمينه تكنولوژي ساخت ابزارها و دستگاههاي هوشمند را در ميان ‪ ۳۵‬نوآور زير ‪ ۳۵‬سال برتر جهان معرفي كرده است.


به گزارش روز يكشنبه منابع اينترنتي، پروفسور "پرهام اعرابي" از بخش مهندسي الكتريك و كامپيوتر دانشگاه تورونتو به خاطر تاثير ژرف پژوهش‌هايش بر نحوه زندگي و كار انسان‌ها از سوي گروهي از كارشناسان فن آوري اطلاعات برگزيده شده است.

نشريه تكنولوژي ريويو در سال ‪ ۱۸۹۹‬ميلادي فعاليت خود را آغاز كرده است و بيش از يك ميليون خواننده دارد.

در ميان برندگان پيشين جايزه اين نشريه، "سرگي برين" و "جري ينگ" بنيانگذاران "گوگل" و "ياهو" و نيز پروفسور "تد سارجنت" استاد دانشگاه تورونتو قرار دارند.

پروفسور پرهام اعرابي كه كرسي پژوهش در سيستم‌هاي اطلاعاتي چند گيرنده‌اي در كانادا را در اختيار دارد، به خاطر كارش در زمينه لگاريتمي مورد توجه قرار گرفته و انتخاب شده است كه مكان يك منشاء صوتي را محاسبه و سپس همزمان با حذف سر و صداي اضافي، آن منشا صوتي را تقويت مي‌كند.

اختراع اين دانشمند ايراني مي‌تواند روزي صداهاي اضافي در مكالمات تلفنهاي همراه را از بين ببرد و يا دستگاه‌هاي هوشمند صوتي درخودروها را تقويت كند و اين فناوري، انقلابي در عرصه ارتباطات پديد خواهد آورد.

پروفسور اعرابي گفت : از بابت اينكه به عنوان يكي از ‪ ۳۵‬مبتكر برتر جهان انتخاب شده ، مفتخر است، بويژه با توجه به جايگاه والاي دانشمندان و مهندسان ديگري كه امسال و در سال‌هاي گذشته برگزيده شدند.

وي بنيانگذار آزمايشگاه پژوهش و ساخت ابزارهاي هوشمند دريافت و آگاهي در دانشگاه تورونتو است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





فهرست دستاوردهاي پروفسور اعرابي كه هم اكنون ‪ ۲۹‬سال دارد طولاني است، وي تنها در دو سال، دكتراي خود را در دانشگاه استنفورد دريافت كرد و در سن ‪ ۲۴‬سالگي به يكي از جوان‌ترين پروفسورها در كانادا و در ‪ ۲۸‬سالگي، يكي از جوان‌ترين استادان دانشگاه تورونتو تبديل شد.

پژوهش‌هاي پروفسور اعرابي درباره‌ روبات‌هاي هوشمند، روابط و فعل و انفعالات ميان انسان و كامپيوتر و شناسايي قوي صوتي سخن و گفتار است در بيش از پنجاه نشريه علمي انتشار يافته است.





















Copyright: gooya.com 2016