چهارشنبه 18 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضد اسپاي‌ور قدرتمند "ويندوز ديفندر" به همراه "ويندور ويستا" عرضه مي‌شود، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۸/۱۸‬

شركت "مايكروسافت" نگارش به روز شده و جديدي از نرم‌افزار ضد اسپاي‌ور "مايكروسافت آنتي‌اسپاي‌ور" خود را با ويژگي‌ها و حتي نامي جديد در نگارش بعدي سيستم‌عامل "ويندوز" عرضه خواهد كرد.

به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، مايكروسافت حدود يك سال قبل نگارش آزمايشي نرم‌افزار ضد "اسپاي‌ور" خود را عرضه كرده بود كه نگارش بعدي اين محصول به نام "ويندوز ديفندر"(‪ (Windows Defender‬به مجموعه‌اي از فن‌آوري‌هاي جديد، از جمله قابليت شناسايي و پاكسازي كدهاي مخرب موسوم به "روت كيت"ها و همچنين نرم‌افزاري جاسوسي رباينده اسم‌رمزهاي تايپ شده توسط كاربران(‪ ،(Keystroke Loggers‬مجهز خواهد بود.

شركت "مايكروسافت" اعلام كرده‌است نرم‌افزار "ويندوز ديفندر" بر خلاف "مايكروسافت آنتي‌اسپاي‌ور" به صورت يك برنامه كاربردي مجزا از سيستم‌عامل عمل نكرده و با ارتباط با عمق لايه‌هاي سيستم‌عامل "ويندوز"، به عنوان بخشي از آن فعاليت خواهد كرد و بنابراين كاربران براي به روزنگاري نرم‌افزار "ويندوز ديفندر" مجبور به دريافت به روزنگارهاي مجزا از اينترنت نبوده و به روز كردن "ويندوز" خود به مفهوم به روز شدن "ويندوز ديفندر" خواهد بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته "مايكروسافت"، كاربران قادر خواهند بود به اختيار خود نرم‌افزار ضد اسپاي‌ور "ويندوز ديفندر" را در "ويندوز ويستا" فعال و يا غير فعال كنند و در كنار آن از نرم‌افزارهاي ضد اسپاي‌ور ساير شركتها نيز استفاده كنند.

"اسپاي‌ور"(‪ (Spyware‬و "اد-ور"(‪ (Adware‬به طور كلي به نرم‌افزارهاي مخربي گفته مي‌شود كه با سوء‌استفاده از حفره‌هاي امنيتي سيستم‌عاملها و مرورگرهاي اينترنتي، بدون اراده كاربران از برخي سايتهاي اينترنتي و يا خدمات به اشتراك‌گذاري فايل در اينترنت به رايانه‌ها راه يافته و باعث باز شدن پيايي پنجره‌هاي تبليغاتي، تغيير دايمي برخي مشخصه‌هاي مرورگرهاي اينترنتي (به ويژه اينترنت اكسپلورر) از جمله آدرس هوم پيج، كند شدن رايانه، ربوده شدن كلمات عبور و اسم رمزهاي مورد استفاده كاربران و عدم عملكرد برخي قابليتهاي سيستم‌عامل "ويندوز" مي‌شوند.

كاربران "ويندوز ايكس پي" نيز قادر خواهند بود پس از انتشار نرم‌افزار "ويندوز ديفندر" در سال ميلادي آينده، با بروز نگاري سيستم‌عامل "ايكس پي" خود اين نرم‌افزار را دانلود و نصب كنند.





















Copyright: gooya.com 2016