چهارشنبه 25 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اجلاس تونس، كوفي عنان: اداره ‌اينترنت نبايد در دست سياست‌مداران باشد، ايسنا

كوفي عنان:راه‌كاراداره‌ي بين‌المللي اينترنت چيست؟
بايدزمينه دسترسي تمام مردم به اطلاعات رافراهم كرد



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي


«کوفي عنان» دبيرکل سازمان ملل با تاکيد مجدد بر اين که سازمان تحت مديريت وي قصد کنترل اينترنت را ندارد، از نمايندگان حاضر در اجلاس خواستار ادامه بحث راهبري اينترنت شد.

به گزارش سرويس جامعه‌ي اطلاعاتي ايسنا، عنان، در مراسم افتتاحيه رسمي فاز دوم اجلاس سران درباره جامعه اطلاعاتي ضمن تشکر از خدمات و فعاليت‌هاي کشور تونس در برگزاري اين اجلاس گفت:نبايد فراموش کرد که ايده‌ي اوليه جامعه‌ي اطلاعاتي که از حدود دو سال قبل آغاز به کار کرد، در سال 1998 براي نخستين بار توسط تونس مطرح شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عنان نيز اين فاز از اجلاس را فاز راهکارها ناميد و افزود: اين اجلاس بايد ما را به سمت به کارگيري ICT در همه جوانب زندگي بشر هدايت کند و زندگي مردم سراسر دنيا را تغيير دهد.

وي اظهار داشت: بايد زمينه آموزش، و دسترسي همه مردم به اطلاعات را فراهم کنيم. به اعتقاد من هزينه اتصال به شبکه و تلفن همراه را مي توان پايين آورد.

وي به موضوع شکاف ديجيتال در دنيا اشاره کرد و افزود: زمان آن فرا رسيده تا از بحث در مورد شکاف ديجيتال فراتر برويم و به ارايه راهکارهاي عملي در اين خصوص بپردازيم.

عنان گفت : فکر مي‌کنم شما موافق هستيد که اينترنت به جاي سياستمداران بايد در دست موسسات فني باشد ولي در عين حال همه موافق اين موضوع نيز هستند که اينترنت بايد به شکل بين المللي اداره شود ولي راهکار چيست؟





















Copyright: gooya.com 2016