شنبه 28 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارتباطات و فناوري: با پيشنهاد ايران؛ حق دسترسي غيرتبعيض‌آميز بر منابع ارتباطات در اجلاس تونس تصويب شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دكتر محمد سليماني در تشريح اجلاس سران جامعه اطلاعاتي كه در كشور تونس برگزار شده بود، گفت: با پيشنهاد ايران ، حق دسترسي غيرتبعيض‌آميز بر منابع ارتباطات و فناوري اطلاعات براي تمام ملل مورد تصويب قرار گرفت و بر دسترسي همه جوامع بر اينترنت تاكيد شد.

به گزارش ايلنا، به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ، در ادامه افزود: در اجلاس سران جامعه اطلاعاتي ايجاد صندوقي براي كمك به كشورهاي كمتر توسعه يافته زيرنظر مجموعه سازمان ملل مورد تصويب قرار گرفت و مقرر شد آژانس‌‏هاي تخصصي وابسته به سازمان ملل هركدام مفاد دو اجلاس برگزار شده در ژنو و تونس را پي‌‏گيري و سپس گزارش آن در اختيار مجمع عمومي سازمان ملل قرار گيرد.
دكتر سليماني ، تغيير ساختار حاكميت اينترنت را از جمله خواسته‌هاي اكثريت شركت‌كنندگان در اجلاس دانست و يادآور شد: عمارت بزرگ دانش ، ميراث بشريت است و همه اقشار ملل و جوامع بايد به سادگي حق دسترسي به ارتباطات و فناوري اطلاعات را داشته باشند.
وي ، در ادامه به ملاقات با سران برخي از كشورها و اعلام آمادگي دولت جديد براي توسعه همه جانبه همكاري‌ها اشاره كرد و افزود: بايد زيرساخت ارتباطي با همه كشورهاي همسايه فراهم شود و با توجه به اين كه ايجاد يك هاب پستي در برنامه چهارم توسعه پيش‌بيني شده است ،‌‏ خواستار حمايت كشورهاي همسايه در ايران شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دكتر سليماني ، در خصوص ورود به بازار كشورهاي همسايه ،‌‏ يادآور شد: بستر‌سازي لازم براي ورود بخش خصوصي و دولتي ايران به بازار كشورهاي همسايه انجام شده و اولويت اول با كشورهاي عراق و افغانستان است كه در اين راستا توافقاتي نيز پيرامون كشيدن فيبر نوري براي برقراري ارتباطات دو كشور انجام شده است.





















Copyright: gooya.com 2016