یکشنبه 29 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كره‌ي جنوبي اولين كشور جهان در زمينه‌ي فناوري‌هاي اطلاعاتي و ارتباطاتي معرفي شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات


اتحاديه‌ي بين‌المللي مخابرات سازمان ملل (ITU) در اجلاس جهاني جامعه‌ي اطلاعاتي تونس اعلام كرد كه كشور كره‌ي جنوبي اولين شاخص فرصت ديجيتال(DOI) را در جهان به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين شاخص كه يك مقياسي رسمي است از سوي اتحاديه‌ي‌ بين‌المللي مخابرات عموميت پيدا كرده است و بر اساس اطلاعات تاييد شده از سوي سازمان همكاري و توسعه‌ي‌ اقتصادي، كنفرانس ملل متحد در حوزه‌ي تجارت و توسعه و نيز سازمان علمي، فرهنگي و آموزشي ملل متحد (يونسكو) تعيين مي‌شود.

پس از كره‌ي جنوبي كشورهاي «هنگ كنگ» و «ژاپن» به ترتيب در رديف دوم و سوم قرار مي‌گيرند و در عين حال كشورهاي «دانمارك»، «سوئد» و «كانادا» نيز به ترتيب موقعيت‌هاي چهارم، پنجم و ششم را به خود اختصاص دادند و اين بدان معني است كه فناوري‌هاي كره‌ي جنوبي در حوزه‌ي اطلاعاتي و ارتباطاتي در جهان بهترين و در مقام اول هستند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




DOI شاخص مركبي است كه براي اندازه‌گيري و سنجش اهميت شكاف اطلاعاتي و پيگيري كردن اجراي اهداف، مقاصد و موضوعات در طرح‌هاي اجلاس جامعه‌ي اطلاعاتي تونس تعيين و در نظر گرفته شده است.

شكاف اطلاعاتي نيز واژه‌اي است كه براي توضيح فاصله‌ي ميان افرادي كه به منابع براي استفاده از اطلاعات و ابزار اطلاعاتي نوين مانند اينترنت دسترسي دارند و گروهي كه به اين امكانات دسترسي ندارند، بكار مي‌رود.





















Copyright: gooya.com 2016