سه شنبه 1 آذر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حضور قدرتمند شركت "مايكروسافت" در همايش "ابررايانه‌هاي ‪"۲۰۰۵‬، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۰۱‬

با وجود آنكه شركت "مايكروسافت" سابقه چنداني در زمينه ابررايانه‌ها نداشته و بيشتر فعاليتهاي خود را معطوف به رايانه‌هاي شخصي و رايانه‌هاي "سرور" كرده است، اما در همايش "ابررايانه‌هاي ‪ "۲۰۰۵‬حضور قدرتمندي را به نمايش گذاشت.

به گزارش پايگاه اينترنتي "اينفو ورلد"، بزرگترين شركتهاي فعال در زمينه ابررايانه‌ها از جمله شركتهاي "آي بي‌ام"، "اچ پي" و "سان مايكروسيستمز" در همايش "ابررايانه‌هاي ‪ "۲۰۰۵‬كه هفته گذشته در "سياتل" آمريكا برگزار شد حضور داشتند، اما حضور قدرتمند شركت "مايكروسافت" جلوه بيشتري به اين همايش داده بود.

شركت "مايكروسافت" يكي از اصلي‌ترين حاميان مالي همايش "ابررايانه‌هاي ‪ "۲۰۰۵‬بود كه بزرگترين غرفه اين همايش را در اختيار داشت و به علاوه همايش مذكور با سخنراني "بيل گيتس"، رييس مايكروسافت آغاز به كار كرد.

مهمترين هدف مايكروسافت از حضور در اين همايش، معرفي نخستين سيستم عامل "ويندوز" ويژه ابررايانه‌هاي كوچك و متوسط به نام "ويندوز كامپيوت كلاستر سرور ‪ (Windows Compute Cluster Server 2003) "۲۰۰۳‬بود كه حاضران در اين همايش مي‌توانستند يك نسخه از نگارش اوليه و درحال آماده‌سازي سيستم عامل مذكور را به صورت رايگان دريافت كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين شركت در همايش "ابررايانه‌هاي ‪ "۲۰۰۵‬علاوه بر ارايه سيستم عامل مذكور، در غرفه خود به معرفي چندين نرم‌افزار كاربردي ويژه اجرا شدن در ابررايانه‌ها و تحت سيستم‌عامل ياد شده پرداخت.

در حال حاضر بيشتر ابررايانه‌هاي كوچك و يا متوسط از نگارشهاي اصلاح شده سيستم عامل "يونيكس" و يا سيستم عامل داراي كد باز "لينوكس" استفاده مي‌كنند و سيستم عامل "ويندوز" جايگاه چندان مستحكمي در دنياي ابررايانه‌ها ندارد.





















Copyright: gooya.com 2016