یکشنبه 13 آذر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حفره امنيتي "اينترنت اكسپلورر" كاربران "گوگل دسكتاپ" را تهديد مي‌كند، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۱۳‬

كارشناسان حفره امنيتي جديدي را در مرورگر "اينترنت اكسپلورر" شركت مايكروسافت شناسايي كرده‌اند كه نفوذگران مي‌توانند با استفاده از آن و به كمك جستجوگر "گوگل دسكتاپ"، به سادگي به اطلاعات محرمانه موجود در رايانه كاربران دسترسي پيدا كنند.

به گزارش پايگاه اينترنتي "نيوزفكتور"، "گوگل دسكتاپ ‪ "۲‬نرم‌افزاري كارآمد ويژه جستجو در اطلاعات موجود در هاردديسك رايانه‌هاست كه براي اجرا شدن خود از مرورگر "اكسپلورر" استفاده مي‌كند.

"متان گيلون" كارشناس امنيتي معروف كشور فلسطين اشغالي كه موفق به شناسايي حفره مذكور شده اعلام كرد نفوذگران مي‌توانند از طريق اين حفره مرورگر "اكسپلورر" به رايانه‌هايي كه نرم‌افزار "گوگل دسكتاپ" روي آنها نصب شده دسترسي يافته و اطلاعاتي نظير كلمات عبور و شماره‌هاي كارتهاي اعتباري را از هارد ديسك كاربران بربايند.

شركت "مايكروسافت" با تاييد خبر شناسايي حفره امنيتي مذكور در مرورگر "اكسپلورر" خود اعلام كرد در آينده نزديك راه‌كار ايمن‌سازي موقت "اكسپلورر" را در وب سايت خود منتشر كرده و وصله اصلاح‌كننده آن را نيز به زودي ارايه خواهد كرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شركت "گوگل" نيز در پي انتشار خبر شناسايي اين حفره امنيتي اعلام كرد مشكل امنيتي بوجود آمده ارتباطي به نرم‌افزار "گوگل دسكتاپ" ندارد، اما اين شركت آن را بررسي خواهد كرد.

به گفته "گيلون"، كاربران مرورگر "اكسپلورر" كه علاقه‌مند به استفاده از نرم‌افزار جستجوگر "گوگل دسكتاپ" هستند بهتر است قابليت "جاوا اسكريپت" را در مرورگر خود غير فعال كرده و يا تا زمان انتشار وصله اصلاحي از سوي مايكروسافت، مرورگر ديگري را جايگزين "اكسپلورر" كنند.





















Copyright: gooya.com 2016