چهارشنبه 16 آذر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحاديه جهاني مخابرات آمار كاربران ايراني را تصحيح كرد، ايرنا

اصفهان ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۱۵‬

اتحاديه جهاني مخابرات (‪ (ITU‬در آخرين گزارش خود از وضعيت فناوري اطلاعات در تمام كشورهاي جهان، تعداد كاربران ايراني و ضريب نفوذ اينترنت در اين كشور را تصحيح كرد.

در چند هفته گذشته تعداد كاربران ايراني در گزارش اتحاديه جهاني مخابرات به اشتباه ‪ ۵۵۰‬هزار نفر اعلام شده بود كه اين آمار اشتباه، ايران را در ميان كشورهاي خاورميانه و افريقاي شمالي به رتبه آخر كشانده بود.

در گزارش اصلاح شده اتحاديه جهاني مخابرات، تعداد كاربران ايراني حدود پنج ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار نفر و با ضريب نفوذ ‪ ۷/۸۸‬درصد ( ‪ ۷۸۸‬كاربر در ميان هر ‪ ۱۰‬هزار) اعلام شده است.

مطابق با آخرين آمار ‪ ITU‬در ميان ‪ ۱۹‬كشور منطقه خاورميانه و افريقاي شمالي سه كشور " امارات متحده عربي "، " قطر" و " كويت " به ترتيب با دارا بودن ‪ ۲۶۶۶ ،۳۱۸۵‬و ‪ ۲۳۱۲‬كاربر در ميان هر ‪ ۱۰‬هزار از نظر ضريب نفوذ اينترنت در رتبه‌هاي اول تا سوم قرار دارند.

گفتني است تعداد كاربران در اين سه كشور به ترتيب يك ميليون و ‪ ۳۸۴‬هزار ، ‪ ۱۶۵‬هزار و ‪ ۶۰۰‬هزار نفر است.

ايران با داشتن ‪ ۷۸۸‬كاربر در ميان هر ‪ ۱۰‬هزار نفر در رتبه دوازدهم و بعد از كشورهايي مانند بحرين، لبنان، تركيه ، مراكش ، اردن ، تونس و عمان قرار دارد.

كشورهاي عربستان، مصر و سوريه در رتبه‌هاي بعد از ايران قرار گرفته‌اند.

اين در حالي است كه برخي از رسانه‌هاي داخلي در اين هفته از آمار قديمي و اشتباه اتحاديه جهاني مخابرات استفاده كرده و خبر آنها مبني بر رتبه آخر ايران در ميان كشورهاي منطقه خاورميانه و افريقاي شمالي بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين خبر كه توسط برخي از رسانه‌ها در روز شنبه گذشته منتشر شد به گزارشي از اتحاديه جهاني مخابرات اشاره شده كه در آن به اشتباه، تعداد كاربران اينترنتي ايران حدود ‪ ۵۵۰‬هزار نفر اعلام شده بود.

در اين گزارش با توجه به تعداد بسيار كم اعلام شده كاربران ، ايران در ميان ‪ ۱۹‬كشور منطقه خاورميانه و افريقاي شمالي رتبه نوزدهم را كسب كرده بود.

همچنين در خبر مذكور تعداد كاربران اينترنتي در ايران ‪ ۷۹‬نفر در هر ‪۱۰‬ هزار نفر اعلام شده بود.





















Copyright: gooya.com 2016