جمعه 16 دی 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاس وگاس ميزبان بزرگ ترين نمايشگاه الکترونيک، بی بی سی

بزرگترين نمايشگاه بين المللی لوازم الکترونيکی (سی ای اس) مملو از تازه ترين ابزارها و تجهيزات الکترونيک و فن آوری های تازه در شهر لاس وگاس آمريکا افتتاح شد.

حدود ۲۵۰۰ شرکت محصولات خود را در اين نمايشگاه عرضه کرده اند. پيش بينی می شود ۱۳۰ هزار نفر دست اندرکار و متخصص، از مدرن ترين محصولات و برنامه های رايانه ای به نمايش درآمده در "سی ای اس" بازديد کنند.

در حاشيه اين نمايشگاه، سخنرانی ها و کنفرانس هايی نيز توسط آفرينندگان فن آوری های جديد برگزار می شود.

در ميان شخصيت های برجسته ای که در حاشيه اين نمايشگاه سخنرانی خواهند کرد در کنار اسامی رئيسان مايکروسافت و سونی نام مديران غول های اينترنت نظير گوگل و ياهو نيز به چشم می خورند.

انتخاب اين افراد حاکی از چرخش به سمت رسانه های ديجيتال و زندگی "آن لاين" است.

چشمان ديجيتال

بيشترين فضای نمايشگاه توسط غول های الکترونيک نظير پاناسونيک و فيليپس اشغال شده که تازه ترين دستگاه های تلويزيون را عرضه می کنند.

اما در کنار نمايشگرهای با وضوح بالا و صفحات پلاسما دستگاه های کوچکی نيز ارائه شده اند تا امکان تماشای آسان برنامه های تلويزيونی را از طريق اينترنت فراهم کنند.

بسياری از شرکت های مبدع فن آوری های الکترونيک، تلويزيون های نسل جديد را بعنوان ابزاری می بينند که مردم توسط آنها به عکس ها، فيلم های ويديو و فايل های موسيقی که در رايانه خود يا روی اينترنت ذخيره کرده اند، دسترسی پيدا می کنند.

برای تکميل اين ايده، مايکروسافت برنامه سيستم عامل خود، ويندوز را برای انتقال فايل های ويديو و صوت به دستگاه های صوتی تصويری موجود در سالن های نشيمن و همينطور تلفن های همراه و پخش کنندگان ام پی ۳ موسيقی سازگار خواهد کرد.

شرکت سونی نيز در اين نمايشگاه دستگاه های جديدی با استفاده از فن آوری تازه "بلو-ری" (Blu-ray) عرضه کرده است. گفته می شود اين قالب جديد "دی وی دی"، برای ارائه فيلم های سينمايی و برنامه های تصويری از حجم بسيار بيشتری نسبت به دی وی دی های امروزی برخوردار است.

اما شرکت سونی و ديگر حاميان "بلو-ری" برای قبولاندن اين فن آوری بايد از سد رقيب ديگر اين عرصه بگذرند. عرضه استاندارد "اچ-دی دی وی دی" (HD-DVD) توسط توشيبا، يادآور تقابل "وی اچ اس" در مقابل "بتاماکس" در دهه ۷۰ ميلادی است.

هر دو اين قالب ها امکان نگهداری حجم بيشتری از اطلاعات را فراهم می کنند. با اين حال تلاش هايی برای مصالحه و پرهيز از جنگ برای تحميل يکی از اين قالب ها صورت می گيرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رسانه های فراگير

شرکت اپل که با ارائه آی پاد (iPod) به شکلی غير قابل انکار نحوه گوش کردن مردم به موسيقی را تغيير داده، غايب بزرگ نمايشگاه لاس وگاس است. اين شرکت هفته آينده نمايشگاه اختصاصی خود را در شهر سان فرانسيسکو افتتاح خواهد کرد.

در مقابل، نمايشگاه "سی ای اس" ميزبان شرکت های رقيب ديگری است که با عرضه پخش کننده های متنوع موسيقی و ويدئو می خواهند مدال افتخار را از چنگ اپل درآورند.

ابزارها و تجهيزات مدرن به نمايش درآمده در اين نمايشگاه به مصرف کنندگان اجازه می دهند با بدست گرفتن کنترل رسانه ها، هر زمان که بخواهند به موسيقی گوش بسپارند، خبر بخوانند يا تلويزيون تماشا کنند.

هر فن آوری که روی زمين وجود دارد اين هفته در لاس وگاس به نمايش در می آيد: از هدايتگرهای ماهواره ای تا روبات های نظافتچی و از چاپگرهای ديجيتال تا اسکنرهای بيومتريک.

بازديد از نمايشگاه "سی ای اس" برای عموم آزاد نيست و از روز پنجشنبه ۵ تا يکشنبه ۸ ژانويه برگزار می شود.

[لينک به اصل مطلب در بی بی سی]





















Copyright: gooya.com 2016