شنبه 24 دی 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انعقاد پيمان جديد ميان توشيبا،سوني و IBM در زمينه‌ي توليد نيمه رساناهاي قدرتمند‌تر، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات


شركت‌هاي ژاپني توشيبا وسوني به همراه شركت IBM از ايالات متحده اعلام كردند كه وارد يك پيمان پنج ساله جديد با هدف توليد ريزتراشه‌هاي قدرتمند‌تر رايانه‌يي شده‌اند.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هر سه شركت در بيانيه‌اي اظهار داشتند كه در يك پژوهش اساسي و بنيادين در زمينه فناوري‌هاي پردازش نيمه رساناها در مقياس 32 نانومتر يا كمتر همكاري خواهند كرد.

لازم به ذكر است كه هر نانومتر يك ميليارديم يك متر است. تاكنون صنعت الكترونيك توانسته ابعاد ريزتراشه‌ها را به 90 نانومتر كاهش داده و بازده آنها را بيشتر كند. تحت تكنيك‌هاي فعلي، 65 نانومتر پايين‌ترين حد براي اين توليد است اما توليد كنندگان نيمه رساناها اميدوارند كه از اين نيز فراتر رفته و به رقم بهتري دسترسي پيدا كنند. پردازش‌هاي نانومتري كوچكتر امكان آن را فراهم مي‌كند كه اجزاي بيشتري روي يك ريزتراشه جاي گرفته و بازده آن بهبود پيدا كند. اين 3 شركت، طي 5 سال گذشته در زمينه طراحي ريز پردازنده‌ها و فناوري‌هاي پردازشي در مقياس‌هاي 90 و 65 نانومتري همكاري مشترك داشته‌اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رييس و مدير اجرايي دفتر توليد ريزتراشه توشيبا در بيانيه‌اي در اين باره گفت كه اين اقدام يك تركيب فاتح و موفق است.

وي در ادامه افزود: با وجود فناوري پيشرفته پردازشي و تسهيلات و امكانات توليد كنندگي توشيبا، فناوري‌هاي مختلف نيمه رساناي سوني و دانش عميق بازارهاي مصرفي آن و نيز فناوري منحصر به فرد IBM، ما مي‌توانيم به پيشرفت قابل توجهي در زمينه فناوري‌هاي پردازشي براي نسل 32 نانومتري نيمه رساناها و فراتر از آن دست يابيم.





















Copyright: gooya.com 2016