یکشنبه 2 بهمن 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتصال ۵۰ ميليون لپ‌تاپ به شبكه‌ نسل سوم از سوي اروپايي‌ها، ايلنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات


يك شركت تحليلي مخابراتي با عنوان "برگ اين سايت " در گزارش جديد خود آورده است:اپراتورهاي اروپايي در نظر دارند ‌٥٠ ميليون لپ تاپ را به شبكه‌ي نسل سوم متصل كنند.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين گزارش آمده است كه سرويس‌هاي شبكه‌ي سراسري بي‌سيم در طول سال ‌٢٠٠٦ براي صنعت تلفن همراه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

شبكه‌هاي نسل سوم كه با فناوري HSDPA به روز مي‌شوند، داده‌ها را با حداكثر سرعت ‌٦/٣ Mbps در پايان سال جاري به همان هزينه‌ي سرويس Dsl و با بازده مقايسه با اين سرويس انتقال مي‌دهند.

افزايش نقل و انتقال رايانه‌هاي شخصي كتابي تقاضاي بالايي را براي حركت در بازار رايانه منعكس مي‌كند و منجر به رشد سريع در جمعيت توليد اين وسيله مي‌شود .

مطالعات نشان مي‌دهد كه فناوري HSDPA مناسب‌ترين فناوري شبكه بي سيم براي اكثريت كاربران معمولي است .

شركت‌هاي O2، اورنج، تي - موبايل و ودافون از جمله شركت‌هايي هستند كه انتظار مي‌رود اين فناوري را در چندين بازار اروپايي راه اندازي كرده و اين اقدام را از سه ماهه‌ي نخست سال ‌٢٠٠٦ آغا زكنند .




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




يكي از تحليل گران ارشد اين موسسه تحقيقاتي دراين باره گفت: ما تخمين زده‌ايم كه تعداد رايانه‌هاي شخصي كتابي در اروپا درسال ‌٢٠٠٩ به ‌١٢٠ ميليون دستگاه خواهد رسيد و يكي از موضوعات اصلي در صنعت مخابرات اين است كه اين رايانه‌ها بايد به اينترنت متصل شوند .

وي افزود: جمعيت‌هاي زيادي درباره‌ي فناوري‌هاي مختلف از ظهور در اين زمينه وجود دارد اما در واقع فناوري HSDPA مناسب ترين گزينه براي اين منظور است و بازده بالا و پوشش مناسب را باهم موجب مي‌شود. هيچ فناوري ديگر تاكنون وجود ندارد كه بتواند در آينده نزديك چنين دستاوردي داشته باشد.





















Copyright: gooya.com 2016