شنبه 8 بهمن 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: حضور يك وزارتخانه فني در كميته تعيين مصاديق فيلترينگ ضرورتي ندارد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مجري دستورات كميته تعيين مصاديق فيلترينگ است.

مهندس عبدالمجيد رياضي ، دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات و معاون فناوري اطلاعات وزارت ICT ، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، با بيان اين مطلب ، اظهار داشت: افرادي ذي صلاح در كميته تعيين مصاديق بايد تصميم‌‏گيري انجام داده و تشخيص دهند كه چه سايت‌‏هايي جنبه غير اخلاقي از لحاظ فرهنگي و سياسي دارد كه اين مسئله بر عهده وزارت ارتباطات نيست.
وي ، گفت: كميته تعيين مصاديق فيلترينگ كميته‌‏اي نظارتي است و حضور يك وزارتخانه فني در اين كميته ضرورتي ندارد.
مهندس رياضي ، با بيان اين كه يك وزارتخانه فني نبايد در كارهاي سياسي يا فرهنگي اظهار نظر كند ، خاطرنشان كرد: مباحث اجرايي و فني فيلترينگ و به طوركلي ارتباطات در كشور در حيطه وظايف وزارت ICT است.
وي، اظهار نظر را حق مسلم كليه افراد يك جامعه دانست و بيان داشت: تصميم‌‏گيري در كميته تعيين مصاديق فيلترينگ به وزارت ICT مرتبط نمي‌‏شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رياضي، با اشاره به سايت‌‏هايي كه به دليل تشابه حروف به اشتباه مسدود شده است ، خاطرنشان كرد: حق مسلم صاحبان سايت است كه اين امر را گزارش دهند ، تا اين اشتباه اصلاح شود.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، افزود: در صورت وجود اشتباه در فيلتر كردن سايت‌‏ها ، چه بخش دولتي و چه بخش خصوصي ، موظف و ملزم هستند كه بلافاصله رفع محدوديت كرده و اگر حق كسي ضايع شده است ، حل شود.





















Copyright: gooya.com 2016