پنجشنبه 7 اردیبهشت 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لينوكس ارزانتر از ويندوز، آفتاب

مرجع : WinBeta


آفتاب - در تحقیقات جدیدی كه میان سازمانهای مختلف جامعه اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شده است پیشرفتهای اخیر در سیستم‌عامل لینوكس از پیچیدگی آن كاسته و هزینه‌های نصب، راه‌اندازی، نگهداری و كار با نرم‌افزارهای تحت آن را به میزان زیادی كاهش داده و حتی به پایین‌تر از هزینه‌های مشابه سیستم‌عامل "ویندوز" رسانده است.



به گزارش سایت اینترنتی نیوزفكتور، مطالعه اخیر با حمایت "گروه توسعه نرم‌افزارهای دارای كد باز"(‪ (OSDL‬و توسط "انجمن مدیریت تجاری"(‪(EMA‬ آمریكا صورت گرفته است.

در این تحقیقات تعداد زیادی از سازمانهای كاربر سیستم عامل لینوكس اعلام كردند مدیریت و نگهداری شبكه‌های تحت لینوكس ارزان‌تر از شبكه‌های براساس ویندوز بوده و بیش از نیمی از سوال‌شوندگان نیز اظهار داشته‌اند كه در شبكه‌های استفاده‌كننده از نگارشهای جدید سیستم‌عامل لینوكس، اغلب مشكلات پیش آمده برای شبكه‌های رایانه‌ای در كمتر از ‪ ۳۰‬دقیقه برطرف می‌شود.

این درحالی است كه مطالعه‌های قدیمی‌تر از ضعفهای متعدد لینوكس و هزینه‌های بالای آن در مقایسه با ویندوز خبر می‌دادند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از سوی دیگر، هم‌اكنون شركت مایكروسافت برنامه‌ای را موسوم به "حقایق را بدان" (‪ (Get The Facts‬آغاز كرده و در آن تلاش می‌كند كاربران را در مورد محدودیتها، هزینه‌ها و مشكلات امنیتی سیستم "لینوكس" آگاه كند.

كارشناسان عقیده دارند شرایط فعلی و تبلیغات گسترده دو جبهه رقیب مایكروسافت و تولیدكنندگان لینوكس، سبب سردرگمی جدی سازمانهای مختلف برای انتخاب یكی از دو گزینه ویندوز و لینوكس شده و آنها را در تصمیم‌گیری دچار مشكل كرده است.





















Copyright: gooya.com 2016