شنبه 23 اردیبهشت 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرخ دسترسي به اينترنت در ايران يك به هزاروصد است، ايسنا

82 درصد اطلاعات سايت‌هاي اينترنتي اطلاعات اقتصادي هستند

خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

يك كارشناس فناوري اطلاعات گفت: نرخ دسترسي به اينترنت در ايران يك به هزاروصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خراسان رضوي، در دومين همايش پيوند صنعت و دانشگاهف دكتر مسعود توفيقي - مديركل پيشين دفتر طرح ‌و برنامه استانداري ‌خراسان ‌رضوي - در سخناني، همچنين به بررسي وضعيت و مزاياي استفاده از IT در صنعت پرداخت و با اشاره به اين كه اينترنت به عنوان يكي از اصلي ترين ابزارهاي نهضت فناوري اطلاعات در دنيا محسوب مي شود، اظهار داشت: استفاده از اينترنت در مناسبات روزمره زندگي انسان باعث از ميان رفتن محدوديت هاي مختلفي شده و با ايجاد رابطه‌هاي چندسويه و قابل دسترسي، مناسبات زندگي را تغيير داده است.

وي به وجود آوردن ديتاسنترها را از ملزومات استفاده از اينترنت برشمرد و افزود: با استفاده از شبكه‌هاي كامپيوتري امكان استفاده از اطلاعات ديتاسنترها و پورتال‌هاي مختلف امكان‌پذير خواهد بود.

توفيقي با اشاره به استفاده از پورتال‌هاي اينترنتي در صنايع مختلف خاطرنشان كرد: با طبقه‌بندي كاربران، تدوين مسووليت‌ها و اختيارات، نوع گردش اطلاعات و ميزان امنيت اطلاعات مي‌توان تمامي كاربردهاي فيزيكي را به صورت الكترونيكي پياده‌سازي و اجرا كرد.

اين متخصص فناوري اطلاعات تصريح كرد: مهمترين كاربرد استفاده از فناوري اطلاعات در حال حاضر در دنيا موضوعات اقتصادي است و بخش‌هاي عمده‌اي از بنگاه‌هاي اقتصادي و توليدي به استفاده از اين فناوري و مبادله اطلاعات در دنيا مي پردازند.

وي با اشاره به اين كه حدود 82 درصد اطلاعات سايت‌هاي اينترنتي اطلاعات اقتصادي هستند، اظهار داشت: هزينه مبادلات بانكي از طريق سنتي 27 دلار، از طريق دستگاهاي خودپرداز 27 سنت و از طريق اينترنت حدود يك سنت مي باشند و اين كاهش هزينه با استفاده از اينترنت امكانپذير شده است.

توفيقي با بيان اين كه استفاده از فناوري اطلاعات باعث كاهش قيمت و افزايش كيفيت توليدات تجاري مي شود، گفت: در نظر گرفتن خواست و نيازهاي مشتريان به صورت روزامد، مديريت روابط عمومي و همچنين توليد سفارشي از مزاياي شركت‌هايي است كه از اين فناوري نوين استفاده مي كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در خصوص دلايل گرايش به صنعت اظهار داشت: تغيير بنيادين دين در چرخه توليد، بازار فروش و خدمات، توجه به مديريت منابع، اهميت به محيط زيست، توجه به مشتري و توليد تطبيقي و نيز اهميت كنترل كيفيت و انطباق با استانداردها را مي توان از دلايل اصلي روي آوري به فناوري اطلاعات در صنايع دانست.

توفيقي تبديل دانش به بسته‌هاي نرم افزاري را از مزاياي اصلي IT عنوان كرد و گفت: با وجود اين مزايا براي اينترنت در كشور شاهد هستيم نرخ دسترسي به اينترنت در كشور يك به هزار و يكصد نفر است؛ در حالي كه اين نرخ در تركيه يك در برابر 60 و آمريكا چيزي حدود يك در برابر 4 است.





















Copyright: gooya.com 2016