چهارشنبه 27 اردیبهشت 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۸۵ درصد پروژه طرح ملي لينوكس فارسي به اتمام رسيده است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

طرح سيستم عامل ملي كه قرار بود در انتهاي سال 84 به اتمام برسد ، به دليل عدم حمايت دولت از اين پروژه به تاخير افتاده است.
مهندس جلال حاجي غلامعلي ، مشاور ارشد طرح ملي لينوكس فارسي ، درگفت و گو با خبرنگار ايلنا ، با بيان اين مطلب، اظهارداشت: عدم اختصاص بودجه به طرح لينوكس فارسي از جمله مشكلاتي است كه باعث تاخير اين پروژه شده است.

وي ، با بيان اين كه دولت در بودجه امسال يك دوم تقاضاي ما را لحاظ كرده است ، يادآور شد: در حال حاضر 85 درصد پروژه طرح ملي لينوكس به اتمام رسيده است و 15 درصد مابقي به حمايت همه جانبه دولت نياز دارد.
مهندس حاجي غلامعلي ، با اشاره به تغيير مديريت در شوراي عالي انفورماتيك و تاخير در كميته راهبردي اين شورا ، گفت:طرح‌‏هاي ما عمدتا هر دوشنبه در كميته راهبردي شوراي عالي انفورماتيك مصوب مي‌‏شد كه به دليل تغيير مديريت در سال جديد ، هيچ‌‏گونه جلسه رسمي در اين خصوص برگزار نشده است.
وي ، افزود: عدم اختصاص بودجه به اين طرح علاوه بر اين كه پروژه را به تاخير مي‌‏اندازد ، افراد شاغل در اين طرح را نيز دلسردمي‌‏كند.
مشاور ارشد پروژه سيستم عامل ملي ، در خصوص فرهنگ سازي‌‏هاي صورت گرفته در جهت كاربرد لينوكس فارسي در كشور، تصريح كرد: فرهنگ‌‏سازي مداوم ، اجراي كنفرانس ، همايش و نمايشگاه‌‏ها از جمله فعاليت‌‏هاي كليدي مركز ICT پيشرفته است ، اما فرهنگ سازي بدون حمايت مالي و معنوي تاثيري نخواهد گذاشت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حاجي غلامعلي ، در خصوص همكاري و حمايت مركز پژوهش‌‏هاي مجلس شوراي اسلامي با اين پروژه ، گفت: سميناري در خصوص حمايت از سيستم عامل لينوكس فارسي برگزار شد و مركز پژوهش‌‏هاي مجلس آمادگي خود را براي همكاري با اين سيستم عامل اعلام كرد.





















Copyright: gooya.com 2016