پنجشنبه 15 تیر 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"ديسکاوری" به ايستگاه رسيد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فناوری استراتژيک


شاتل فضايی «ديسکاوری» ساعتی پيش طبق برنامه به ايستگاه فضايی بين‌المللی متصل شد.

به گزارش سرويس «فن‌آوری» خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، فضاپيمای «ديسکاوری» که پس از دو بار تعويق پرتاب به دليل شرايط نامناسب جوی، سرانجام در شامگاه سه‌شنبه - به وقت ايران - از پايگاه فضايی «کندی» در فلوريدا، سفر فضاييش را آغاز کرد، طبق برنامه در ساعت ۱۴:۵۳ امروز به وقت جهانی (۱۸:۲۳ به وقت تهران) بر فراز شيلی به ايستگاه فضايی بين‌المللی ملحق شد.

شاتل قبل از اتصال به ايستگاه چرخشی تماشايی انجام داد تا خدمه ايستگاه بتوانند بررسی‌های نهايی را به منظور حصول اطمينان از وضعيت شاتل انجام دهند.

سرنشينان «ديسکاوری» حدود دو هفته را در ايستگاه فضايی بين‌المللی سپری خواهند کرد.

روز شنبه اولين پياده‌روی فضايی انجام شده و اولين کنفرانس خبری پس از الحاق خدمه شاتل و ايستگاه فضايی روز يکشنبه برگزار می‌شود.

دومين پياده‌روی فضايی در هفتمين روز اين ماموريت (دوشنبه هفته آينده) و پياده‌روی فضايی احتمالی بعدی روز چهارشنبه (۲۱ تيرماه) انجام می‌شود. روز پنج‌شنبه ۲۲ تيرماه جاری اتصالات بار شاتل «ديسکاوری» از ايستگاه فضايی جدا می‌شود و در يازدهمين روز ماموريت - و در صورت انجام سومين پياده‌روی فضايی يک روز بعد - شاتل از ايستگاه جدا می‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





فضاپيمای ديسکاوری سرانجام روز يکشنبه ۲۵ تيرماه - و در صورت انجام سومين پياده‌روی فضايی يک روز بعد - در پايگاه فضايی ناسا در کيپ کاناورال فلوريدا فرود می‌آ‌يد.





















Copyright: gooya.com 2016