چهارشنبه 4 مرداد 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گوگل براي كاربران تلفن های همراه وضعيت ترافيك خيابان ها را گزارش می‌دهد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۵/۰۳‬

شركت "گوگل" از روز سه‌شنبه براي كاربران تلفنهاي همراه در بيش از ‪۳۰‬ شهر كشور آمريكا خدمات جديدي راه‌اندازي كرد كه به كمك آن مي‌توان در هر لحظه وضعيت ترافيكي خيابان‌هاي مختلف را روي نقشه‌هاي نمايش داده شده در صفحه نمايش موبايل، مشاهده نمود.

به گزارش خبرگزاري رويترز، با كمك خدمات جديد "گوگل مپ"، كاربران مي‌توانند مبدا و مقصد حركت خود را تعيين كرده و سپس "گوگل" بهترين و خلوت‌ترين مسير ممكن براي رسيدن بدان مقصد را براي آنها پيشنهاد مي‌كند.

در اين خدمات نقشه هر شهر در صفحه نمايش تلفن همراه نقش مي‌بندد كه خيابنهاي شلوغ در آن با رنگ قرمز، خيابانهاي نسبتا شلوغ با رنگ زرد و خيابانهاي خلوت به رنگ سبز نمايش داده مي‌شوند.

شركت رقيب "ياهو" نيز در گذشته خدمات مشابهي را ارائه كرده بود با اين تفاوت كه هم‌اكنون تنها كاربران رايانه‌هاي شخصي قادر به استفاده از آن بوده و كاربران گوشي‌هاي موبايل بدان دسترسي ندارند.

شركت "گوگل" هم‌اكنون خدمات نقشه خواني ويژه كاربران گوشي‌هاي موبايل را تنها در كشور آمريكا راه‌اندازي كرده اما احتمالا آن را در آينده به ساير نقاط جهان گسترش خواهد داد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





"گوگل" پيش از اين نيز خدمات متنوع فراواني را براي كاربران گوشي‌هاي موبايل عرضه كرده‌است كه از جمله آنها مي‌توان به نگارشهاي ويژه موبايل از موتور جستجو و همچنين خدمات ايميل "جي‌ميل" اين شركت اشاره كرد.

ويژگي گزارش اخبار ترافيك "گوگل" هم‌اكنون به صورت رايگان در آدرس اينترنتي ‪ http://google.com/gmm‬ويژه نصب در تلفنهاي همراه ارائه شده است.





















Copyright: gooya.com 2016