چهارشنبه 19 مهر 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"آی. ‌بی. ‌ام" يک پردازنده با سرعت محاسباتی ‪ ۵‬گيگاهرتز توليد می‌کند، ايرنا

تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۷/۱۹‬

شرکت "آی. ‌بی. ‌ام" اعلام کرد در آينده نزديک يک مدل جديد از پردازنده قدرتمند "پاور‪ (Power۶)"۶‬خود را با سرعت محاسباتی ‪ ۵‬گيگاهرتز به بازار خواهد داد.

به گزارش سايت اينترنتی "پی‌سی‌ورلد"، تاکنون هيچ‌کدام از شرکتهای بزرگ توليدکننده پردازنده‌های رايانه‌ای، از جمله "اينتل"، "ای. ‌ام. ‌دی" و "سان‌مايکروسيستمز" پردازنده‌ای با سرعت محاسباتی ‪ ۵‬گيگاهرتز به بازار نداده‌اند.

پردازنده جديد "پاور‪ "۶‬شرکت "آی. ‌بی‌. ام" به رغم برخورداری از سرعت و فرکانس فعاليت بسيار بالا، دارای معماری ويژه‌ای است که مانع از بالا رفتن دما در آن می‌شود.

پردازنده "پاور‪ "۶‬دو هسته محاسباتی مجزا دارد و با استفاده از معماری ‪ ۶۵‬نانومتری طراحی شده و اين بدان معناست که مدارهای مورد استفاده در آن دارای ضخامت تنها ‪ ۶۵‬نانومتر هستند.(نانومتر واحد طول برابر با يک ميلياردم متر است.)
شرکت "آی‌بی‌ام" پردازنده جديد را که ويژه استفاده در رايانه‌های "سرور" طراحی شده، در اواسط سال ‪ ۲۰۰۷‬به بازار خواهد داد.

به گفته کارشناسان رايانه‌ای، "آی. ‌بی. ‌ام" با توليد اين پردازنده سريع و ‪ ۵‬گيگاهرتزی درست برخلاف تلاشهای اخير شرکتهای بزرگ سازنده پردازنده‌ها اقدام کرده است زيرا شرکتهايی نظير "اينتل" و "ای. ‌ام. ‌دی" در سالهای اخير سرعت پردازنده‌های خود را قربانی کاهش مصرف برق در آنها کرده‌اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





پردازنده جديد "پاور‪ "۶‬که جايگزين پردازنده‌های "پاور‪ "۵‬شرکت "آی. ‌بی. ‌ام" می‌شود، دارای ويژگی‌هايی است که در رايانه‌های معمولی کارايی نداشته و برای اهدافی نظير محاسبات پيچيده علمی، پردازشهای گرافيکی، پيش‌بينی‌های جوی و صنايع دفاعی کارايی خواهد داشت.





















Copyright: gooya.com 2016