جمعه 19 آبان 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از ۵ سال وقفه، آخرين نسخه سيستم عامل های ويندوزی عرضه می شود، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

پس از ۵ سال وقفه، شرکت مايکروسافت اعلام کرد: جديدترين نسخه سيستم عامل‌‏های ويندوزی به نام ويندوز پيشرفته ويستا آماده عرضه به بازار جهانی IT است.

به گزارش ايلنا، تاريخ رسمی معرفی اين سيستم عامل جديد روز ۳۰ ماه نوامبر سال جاری اعلام شده ، در حالی که اين سيستم عامل جديد برای کاربران خانگی و بازارهای تجاری کوچک از روز ۳۰ ماه ژانويه سال ۲۰۰۷ آماده نصب بر روی رايانه‌‏های شخصی است.
ويندوز ويستا ۵ سال پس از آخرين نسخه سيستم‌‏های ويندوزی که ويندوز XP نام دارد ، وارد بازار جهانی شده است.
يکی از دلائلی که منجر به طولانی شدن زمان ارائه نسخه جديد سيستم عامل‌‏های ويندوزی شده اين است که سيستم عامل ويندوز XP يکی از محبوب‌‏ترين سيستم عامل‌‏ها در ميان کاربران رايانه‌‏ای در اقصی نقاط جهان است و بيش از ۱۰۰ شرکت بزرگ سازنده رايانه های شخصی (PC) و هزاران کارخانه سازنده سخت افزار و نرم افزار در جهان هستند که خود را با نسخه ويندوز XP هماهنگ کرده‌‏اند و اکنون تمام اين شرکت‌‏ها بايد خود را با ويندوز ويستا همراه سازند.
طبق آخرين گزارشات؛ شرکت NVIDIA يکی از بزرگترين شرکت‌‏های سازنده تراشه‌‏های گرافيکی در جهان اعلام کرد به زودی کارت گرافيکی توليد خواهد کرد که قادر به فعاليت با ويندوز پيشرفته ويستا است.
طی سال‌‏های اخير ، سيستم عامل‌‏های ويندوزی از جمله ويندوز ۹۸ و ويندوز XP به شدت مورد حمله ويروس‌‏های رايانه‌‏ای قرار گرفته اند که اين امر عاملی برای ترديد کاربران در مورد سطح امنيت جديدترين نسخه سيستم عامل‌‏های ويندوزی به نام ويندوز ويستا بوده است.
مايکروسافت طی ماه‌‏های اخير با فراهم آوردن امکان دانلود نسخه‌‏های آزمايشی ويندوز ويستا تلاش کرد تا کاربران را از بالا بودن سطح ايمنی ويندوز ويستا مطمئن سازد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





بسياری از تحليل‌‏گران معتقدند؛ گرچه ارائه ويندوز ويستا به بازار جهانی در سطح وسيع پس از تعطيلات سال نو ميلادی خسارت مالی زيادی به سازندگان بزرگ PC در جهان از جمله شرکت‌‏های DELL ، HEWLEH-PACKARD و LENOVO وارد می‌‏کند، اما بی شک رشد نرخ فروش PC در جهان طی سال آينده در پی ورود ويندوز ويستا از ۸ درصد طی سال جاری به ۱۲ درصد در سال ۲۰۰۷ افزايش خواهد يافت.
اين امر در حدود ۶/۱ ميليارد دلار به درآمد شرکت مايکروسافت بزرگترين غول نرم افزاری جهان خواهد افزود.





















Copyright: gooya.com 2016