چهارشنبه 9 خرداد 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهران و مشهد، تحت پوشش کامل شبکه اينترنت پرسرعت بی سيم قرار دارد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

حدود ۶۰ درصد از ۱۵۰ هزار دستگاه POS نصب شده در مراکز خريد و فروشگاه‌‏ها به دليل عدم ايجاد بسترهای مخابراتی کاربرد ندارند.
به گزارش ايلنا، مهندس خشايار تمدن، مدير عامل شرکت لايزر، در همايش آشنايی مديران و کارشناسان بانک‌‏ها و موسسات مالی و اعتباری با قابليت‌‏های شبکه اينترنت پرسرعت بی سيم، با اعلام مطلب فوق گفت: گذار از بانکداری سنتی و استقرار بانکداری الکترونيکی نيازمند ايجاد زيرساخت‌‏های لازم است.
وی، با برشمردن محدوديت‌‏های موجود در کشور بر سر راه ارايه خدمات E-BANKING، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ دستگاه POS در فروشگاه‌‏ها و مراکز خريد نصب شده است که از اين تعداد حدود ۶۰ درصد به دليل عدم ايجاد بسترهای مخابراتی کاربرد ندارند، همچنين بخش عمده‌‏ای از ۸ هزار دستگاه ATM نصب شده در بانک‌‏ها در خارج از ساعات اداری با قطعی مواجه هستند.
مديرعامل شرکت لايزر، کيفيت نامناسب، عدم گستردگی و عدم وجود امنيت در شبکه‌‏های موجود را از ديگر محدوديت‌‏های استقرار نظام بانکداری الکترونيکی برشمرد.
تمدن، در ادامه سخنان خود با معرفی تکنولوژی‌‏های مورد استفاده و تجربه شد‌‏ه کشورهای پيشرفته در زمينه بانکداری الکترونيکی، افزود: بانک‌‏های کشور راهی به جز استفاده از فناوری های نوين ندارند.
وی، با برشمردن ويژگی‌‏ها و امکاناتی که شبکه اينترنت پرسرعت بی سيم در اختيار بانک‌‏ها و موسسات مالی و اعتباری قرار می‌‏دهد، گفت: پوشش وسيع، مديريت آسان، ‌‏عدم وابستگی به زيرساخت‌‏های مخابراتی، ارايه‌‏کيفيت بالا و ارتباط زنده، نصب سريع و آسان، قابليت گسترش و ارايه‌‏ خدمات متنوع و از همه مهمتر امنيت فوق العاده تکنولوژی WIMAX باعث شده برخی از موسسات مالی و پولی کشور به سراغ بهره‌‏گيری از آن رفته و به دانش فنی آن دست يابند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گفتنی است، شرکت لايزر از بهمن ماه گذشته تاکنون، تهران و مشهد را تحت پوشش کامل اينترنت پرسرعت بی سيم قرار داده و تا پايان امسال به توسعه اين شبکه براساس نياز دولت و سازمان‌‏ها ادامه خواهد داد.





















Copyright: gooya.com 2016