چهارشنبه 27 تیر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خط توليد گوشی همراه در کارخانجات مخابراتی ايران افتتاح شد، ايرنا

شيراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۴/۲۷‬

خط توليد گوشی تلفن همراه در کارخانجات مخابراتی ايران (کما) در شيراز، روز سه‌شنبه باحضور استاندار فارس و شماری از مسوولان وزارتخانه‌های صنايع و معادن و ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

به‌گزارش خبرنگار حوزه ارتباطات ايرنا،در نخستين مرحله توليد گوشی همراه در اين کارخانه، سه نوع گوشی با نامهای ام.جی.کيو ‪ ۳۱۹۰‬با دوربين وی‌جی‌ای، ‪ ۷۱۹۰‬با دوربين ‪ ۱.۳‬مگاپيکسل‌و ‪ ۹۱۹۰‬بادوربين دو مگاپيکسل به شيوه اس‌کی‌دی (مونتاژ قطعات پيش ساخته) توليد خواهد شد.

شرکت کرجای تليان، طراح شبکه و گوشيهای همراه در اين کشور، همکار کما در اين پروژه است.

مدير عامل کارخانجات مخابراتی ايران گفت: ظرفيت آغازين توليدی کارخانه ‪ ۵۰‬هزار گوشی در ماه است که تلاش می‌کنيم ظرف شش ماه آن را به دوميليون در سال افزايش افزايش دهيم.

محمدابراهيم مطلع افزود: تاکنون برای اين طرح حدود پنج ميليارد تومان سرمايه‌گذاری شده است.

وی اظهار اميدواری کرد که در شش ماه آينده خط توليد سی.کی.دی (مونتاژ قطعات کاملا منفک) نيز به ظرفيت دو ميليون گوشی در سال در اين کارخانه داير شود.

مدير عامل کما گفت: در هر سال توليد پنج مدل گوشی همراه‌را نيزدر برنامه داريم.

مطلع با اشاره به اينکه ضريب تلفن همراه در جهان ‪ ۵۰‬و در ايران ‪ ۲۳‬درصد است که در برنامه‌چهارم بايد به ‪ ۵۰‬درصد برسد، گفت:بدين ترتيب در سال حدود هفت ميليون تلفن همراه به شبکه ايران اضافه خواهدشد،که باتوجه به گوشيهای جايگزين به رقمی حدود ‪ ۱۰‬ميليون خواهد رسيد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به اينکه کما از دو سال پيش از حالت تک محصولی خارج شده و محصولات استراتژيک الکترونيکی مانند سوييچهای سيار توليد می‌کند، اظهار اميدواری کرد که بخشی از اين بازار گوشی همراه در ايران و نيز در کشورهای همسايه را با قيمتهای پايينی که برای گوشيها در نظر می‌گيرد، در اختيار گيرد.

بهای سه نوع گوشی که امروز خط توليد آنها در کارخانه‌های مخابراتی ايران گشايش يافت، بين ‪ ۷۰‬هزار تومان تا ‪ ۲۵۰‬هزار تومان اعلام شده است.

مطلع همچنين از دولت و مجلس خواست که از توليد گوشی تلفن همراه در کشور حمايت کنند و افزود: در غير اين صورت با مشکل روبرو خواهيم شد.

اين سومين خط توليد گوشی تلفن همراه درايران است که‌از سال گذشته تاکنون داير می‌شود.

دو عدد از اين خطوط توليد در استان فارس و شهر شيراز قرار دارد.





















Copyright: gooya.com 2016