سه شنبه 2 مرداد 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فهرست عجيب‌ترين ويروس‌های رايانه‌ای، در سال ۲۰۰۷ ميلادی، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات

به عقيده‌ی کارشناسان امنيتی، سال ۲۰۰۷، شروعی تازه برای خرابکاران اينترنتی و هکرها بوده است تا علاوه بر افزايش تنوع عملکردهای غيرقانونی، ‌روش‌های تخريبی عجيب و نامتعارفی را نيز بر حسب خلاقيت شخصی خود ابداع کرده و مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بخش خبر تراشه از آزمايشگاه‌های امنيتی پاندا اعلام کرد: اين مساله باعث شده است تا روش‌های نفوذ و تخريب بدافزارهای رايانه‌يی نيز، به مراتب متنوع‌تر، متفاوت‌تر و نا متعارف تر از گذشته باشد.

اين بدافزارها به دلايل مختلفی چون مضحکه کاربران و نرم‌افزارهای امنيتی، خودنمايی و کسب اعتبار، رقابت، افزايش خسارت و يا حتی نمايش اعتقادات و باورهای خرابکاران، بسيار عجيب و در عين حال جالب توجه هستند.

فهرستی از اين ويروس‌های عجيب که در نيمه‌ی نخست سال ۲۰۰۷ ميلادی توسط پاندا، کشف و رديابی شدند، منتشر شد.

کرم رايانه‌يی USBToy.A، - ويروس موعظه‌گر- با نفوذ به سيستم‌ها و در کنار فعاليت‌های تخريبی خود به تبليغ دينی و ارشاد مذهبی کاربران می‌پردازد، به‌عنوان مثال اين بدافزار، در هنگام راه‌اندازی سيستم عامل، آيه‌هايی از انجيل را برای کاربر نمايش داده و برای مردم جهان، رستگاری الهی آرزو می‌کند!!

تروژان Burglar.A - ويروسی که زياد می‌دانست! - علاوه بر سرقت رمزهای عبور و اطلاعات محرمانه ديگر، مشخصات دقيق جغرافيايی، اطلاعاتی و رايانه‌يی کاربران مورد حمله خود را به آن‌ها اطلاع داده و به منتشر کننده خود ارسال می‌کند.

کد مخرب ArmyMovement - با آرزوهای بزرگ! - که به طور خاص در کشور ترکيه بسيار مشهور شد، با ارسال پی‌درپی پيغام‌های غيرواقعی به کاربران (البته به زبان ترکی)، ادعا می‌کرد که دستمزد کارکنان کشوری و لشگری دولت در آينده‌ای نزديک تا سقف ۵۰ درصد افزايش خواهد يافت.

انتشار کرم اينترنتی Rinbot.B - يک ژورناليست تمام عيار! - بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت، زيرا علاوه بر تخريب وسيع سيستم‌ها، با نمايش يک مصاحبه تخيلی (اما کاملاً حرفه‌يی) با خبرگزاری CNN، از دلايل و انگيزه‌های خالق و منتشر کننده خود، خبر می‌داد.

هيچ نوع فايل، داده و يا اطلاعات مهم و حساس، از چشمان تيز بين تروژان خطرناک XPCSpy - سارق چيره دست! - در امان نخواهد بود؛ عبارت‌های تايپ شده در صفحات وب، اطلاعات مربوط به پنجره‌های باز شده، برنامه‌های اجرا شده، وب‌سايت‌های مرور شده و يا حتی نامه‌های الکترونيک خوانده شده توسط کاربر، تنها بخشی از مواردی است که اين کد خطرناک قادر به سرقت آن‌ها است.

ويروس Ketawa.A - ويروس شوخ طبع! -‌ برای اولين بار در کشورهای جنوب شرق آسيا کشف شد که به جای اجرای عملکردهای تخريبی و ايجاد اختلال در فعاليت سيستم، با استفاده از زبان مالايايی به ارسال لطيفه‌های پی در پی برای کاربر و تشويق وی به خنديدن می‌پردازد. البته ارسال پی‌درپی و بی موقع اين لطيفه‌ها، پس از مدت کوتاهی، کاربر مورد حمله اين بدافزار را از کوره بدر خواهد برد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ويروس خطرناک Gronev.A - رفتار مهربان و خشونت پنهان! - که اغلب جستجوگران موسيقی در اينترنت را مورد حمله خود قرار می‌دهد، با نفوذ و آغاز فعاليت خود در سيستم، برنامه Media Player را بطور خودکار اجرا کرده و شروع به نواختن يک سمفونی زيبا و مشهور با عنوان Lagu، می‌کند.

در حالی که کاربر نگون بخت به قطعه دلنواز و در حال پخش، گوش می‌دهد، رايانه وی نيز به تدريج با تخريب و اختلال شديدی مواجه می‌شود!

سينما هميشه علاقه‌مندان حرفه‌ای و پروپا قرص خود را داشته است، طراحان و منتشرکنندگان دو کد مخرب Harreinx.A و Pirabbian.A - آکتورهای بزرگ سينما! - با هدف قراردادن دوستداران اين هنر و ادعای نمايش و داونلود رايگان فيلم‌های پرفروش و پرطرفدار، کاربران را به کليک بر روی لينک‌های آلوده تحريک می‌کنند.

ويروس BotVoice.A - وراج و جسور! - به محض شروع فعاليت، حضور خود را با صدايی بلند به کاربر مورد حمله اعلام کرده و تا وقتی که کليه فايل‌ها و داده‌های مهم سيستم را پاک کرده و يا آن را با اختلال جدی مواجه کند، جملات خود را به صورت پی در پی تکرار می‌کند.





















Copyright: gooya.com 2016